مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبر داد؛
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از شناسایی و جمع آوری یک میلیون سند از شهدا در استان خبر داد و گفت: این تعداد سند در سامانه اسناد دفاع مقدس گیلان بارگذاری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 17 September 2023

به گزارش خبرنگارتابناک، حسن حبیبی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس دوره حساس، سرنوشت ساز و اثرگذار انقلاب اسلامی بوده که در آن جلوه‌های ایثار، شهادت و معرفت متبلور شده است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس نقطه طلایی انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به نقش هنر و در هم آمیختگی با دفاع مقدس، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران به جهان با تاسی گرفتن از دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد.

حبیبی با بیان اینکه محور مقاومت برگرفته از نتایج مثبت دفاع مقدس است، گفت: گیلان با ۸ هزار شهید و بیش از ۲۳ هزار رزمنده و آزاده و ایثارگر پیشتاز در عرصه دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان اینکه وحدت و انسجام دوران دفاع مقدس نیاز ضروری امروز است، افزود: وحدت و اتحاد دفاع مقدس باید درس و عبرت جامعه امروز قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در استان در ثبت رویدادهای مهم این سازمان، اضافه کرد: بیش از ۹ هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده که ۲۴۰ اثر برای گیلان بوده است.

حبیبی با اشاره به بکارگیری از نسل جوان و نوجوان در تبیین دفاع مقدس، بیان کرد: کارهای آموزشی و پژوهشی با محوریت نسل جوان و نوجوان در راستای ترویج دفاع مقدس مورد توجه است.

وی از تشکیل دایره المعارف دفاع مقدس در کشور خبر داد و افزود: دانش نامه دفاع مقدس در گیلان منتشر می‌شود.

پیشرفت ۷۰ درصدی دانش نامه دفاع مقدس گیلان

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به نشر دانش نامه دفاع مقدس در استان، اضافه کرد: دانش نامه دفاع مقدس گیلان پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

حبیبی با بیان اینکه دانش نامه دفاع مقدس تبدیل به کتاب مرجع و علمی می‌شود، گفت: استفاده از ظرفیت‌های پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی در نشر دانش نامه دفاع مقدس در گیلان در اولویت است.
وی با اشاره به نقش ۱۷ دستگاه اجرایی در دفاع مقدس، افزود: فقط یک مدرسه در گیلان بیش از ۶۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از رونمایی جلد اول دانش نامه دفاع مقدس در استان خبر داد و اضافه کرد: این همایش با حضور جمعی از مردم و مسئولان و اصحاب رسانه در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار می‌شود.

حبیبی از برگزاری ۴ هزار برنامه و فعالیت در حوزه دفاع مقدس در گیلان خبر داد و بیان کرد: برپایی صبحگاه مشترک، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و برپایی برنامه‌های فرهنگی و ورزشی تنها بخشی از برنامه‌های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به وجود ۳۳۰ بانوی رزمنده دفاع مقدس و ۳ آزاده زن در گیلان، افزود: بیش از ۳۰ هزار تجلیل با محوریت بانوان دفاع مقدس در گیلان صورت می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از رونمایی ۲۰ عنوان کتاب معارف دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: ۲ یادمان شهدای گمنام در گیلان به بهره برداری می‌رسد.

حبیبی از شناسایی و جمع آوری یک میلیون اسناد شهدا در گیلان خبر داد و بیان کرد: این تعداد اسناد در سامانه اسناد دفاع مقدس گیلان بارگذاری می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار