معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر توسعه زیرساخت‌های سینمایی در کرمانشاه و شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت : تا پایان مهر ماه چهار سالن سینما در شهرستان‌های صحنه، کنگاور، پاوه و جوانرود افتتاح و در مجموع ۶۴۵ صندلی به فضای سینمایی استان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ 14 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا جمال برفی افزود: سینمای جوان در حال تجهیز این چهار سالن است بطوریکه در شهرستان صحنه ۲۴۰ صندلی، کنگاور ۱۳۵ صندلی، پاوه ۱۷۰ صندلی و در شهرستان جوانرود هم ۱۰۰ صندلی به فضای سینمایی استان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در سینمای آزادی ۵۳۷ صندلی، فرهنگ ۶۶۵ صندلی، پاز ۴۵ صندلی و در مجموع یک هزار و ۲۴۷ صندلی سینما داریم، اظهار کرد : قرارداد و مجوزهای لازم برای احداث پردیس سینمایی پیروزی و همچنین پردیس سینمایی استقلال منعقد شده است و این پردیس ها هم در آینده به بهره برداری می رسند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه سینما هتل پارسیان به دلیل عدم بروزرسانی سروها توسط مالکان هتل، قابل استفاده نیست افزود : متاسفانه استان کرمانشاه از نظر زیرساخت های سینمایی در کشور وضعیت مناسبی ندارد اما از نظر فروش فیلم در کشور جایگاه مناسبی داریم و البته امیدواریم در آینده با بهره برداری از سالن های جدید سینما، شاهد رونق این بخش در استان باشیم.

برفی رشد و توسعه زیرساخت های سینما را برای ارتقا فرهنگ، افزایش نشاط و شورآفرینی در جامعه ضروری دانست و در ادامه گفت : استان کرمانشاه ظرفیت های بسیاری برای ارتقا حوزه سینمایی دارد چرا که هنرمندان کرمانشاهی در جشنواره متعدد کشوری و بین المللی توانستند در این حوزه بسیار موفق ظاهر شوند و در عین حال تولید فیلم های سینمایی و سریال های فاخر هم در استان جایگاه بسیار والایی دارد.

آمارها نشان می دهد هر ایرانی سه سال یکبار به سینما می‌رود اما هر کرمانشاهی ۲۲ سال یکبار به سینما می‌رود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار