مدیرکل دفتر حمایت و نظارت بر آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید کشور در حاشیه دیدار با مسئولان سازمان های فرهنگی و هنری و هنرمندان از پخش سریال شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به مناسبت سالگرد شهادت آنها در ۴ آبان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸ 13 September 2023

تابناک فارس به نقل از ایثار: مختاری گفت: این سریال درباره شهدای حادثه تروریستی ۴ آبان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است که عقد قرارداد و پیش تولید آن انجام شده و تا ۴ آبان آماده پخش می شود.
وی با بیان اینکه این سریال با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و شبکه ۲ سیما ساخته می شود افزود :در رویکرد جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران اداره کل هنری به دنبال هم افزایی و مشارکت با سایر دستگاه های فرهنگی و هنری است تا در گفتمان سازی فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت به آثار فاخری دست یابیم .
مدیرکل دفتر حمایت و نظارت بر آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید کشور با مثبت دانستن رویکرد های دستگاه های فرهنگی استان فارس در حوزه ایثار و شهادت تصریح کرد : تولید همه آثار فرهنگی با ریل گذاری جدید در بنیاد شهید به سمت عدالت فرهنگی میرود و درصورت تولید محتوا در زمینه هایی چون تولیدات سینمایی، کتاب، نمایشنامه موسیقی و هنرهای تجسمی توسط هنرمندان استان ها و به خصوص استان فارس اعتبارات به استان ها منتقل می شود و با بررسی شورای کارشناسی با ارائه کنندگان آثار فاخر قرار داد بسته می شود.
مختاری افزود : در حال حاضر ۱۲ اثر سینمایی در حوزه ایثار و شهادت در کشور در حال ساخت است که بخشی از آنها در استان ها در حال فیلمبرداری است از جمله فیلم سینمایی «پس از واقعه» که روایت کربلا و مصائب حضرت زینب(س) از کوفه به شام به کارگردانی داریوش یاری در حال ساخت است.
وی گفت: فیلم «دست های ناپیدا» ماجرای رخت شور خانه ای که در آن حضور بانوان در ۸ سال دفاع مقدس را روایت میکند و به کارگردانی انسیه شاه حسینی به زودی آماده پخش می شود.
همچنین فیلم «آن دو» در کهگیلویه و بویر احمد، «میرو» در سیستان و بلوچستان، «حوض خون» در خوزستان ، «شور عاشقی» در خور بیابانک در حال ساخت است .

برچسب ها: سریال ، شاهچراغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار