استاندار مرکزی گفت: مشکلات اجرای طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن اراک با پیگیری‌های نهادهای متولی برطرف شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ 12 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،استاندار، در نشست شورای مسکن استان افزود:با توجه به حل و فصل بخش عمده مسائل پیمانکاری پروژه ۸۱۰۰ واحدی و تغییرات انجام شده، مسیر اجرا روشن است و اداره کل راه و شهرسازی باید با توجه به دستور اخذ شده از وزیر بر جبران عقب افتادگی و افزایش هزینه‌ها تمرکز کند و فرمانداری اراک بر اجرای پروژه نظارت داشته باشد.

فرزاد مخلص الائمه بیان داشت:۱۴۴ واحد از مجموعه شهید سلیمانی اراک آماده افتتاح است و احتمالا در هفته دفاع مقدس تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی اظهار کرد:با تفویض اختیار به شورای مسکن استان، الحاق اراضی در شهرستان‌های آشتیان و زرندیه انجام گرفته که جزو مطالبات تاریخی مردم بود لذا مسئولین امر با سرعت تشریفات کار را دنبال کنند تا مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی همچنین در خصوص هزینه‌های صدور پروانه ساخت در اراک گفت: بررسی مقایسه‌ای و دقیقی با شهرهای همسایه و هم جمعیت انجام شود و اگر اختلاف فاحشی وجود دارد، با مصوبه شورای مسکن استان، شورای شهر اراک برای تعدیل آن اقدام کند. 

استاندار مرکزی افزود:برخی بانک‌ها تلاش دارند همگام با جریان نهضت ملی مسکن حرکت کنند اما واقعیت این است که در این حوزه عقب افتادگی داریم و مشکل استانی هم نیست ولی مدیران استانی صرفاً نباید منتظر ابلاغ ملی بمانند.

وی تصریح کرد:عملکرد بانک‌ها راضی کننده نبوده و این مسئله مکرر در جلسات شورای عالی مطرح شده و رئیس جمهور در این خصوص دستوراتی داشته‌اند.

ایشان در ادامه بیان کرد:تأمین زمین برای ساخت مدارس و لحاظ کردن سرانه‌های لازم مسئله مهمی است که در سنوات قبل به آن توجه نشده لذا باید به صورت یک کارویژه دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار