کد خبر: ۱۱۲۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳ 10 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 19/06/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
کشف 60 فقره سرقت در طرح امنیت محله محور شهرستان آمل
سردار حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 60 فقره انواع سرقت در هفتمین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور استانی در شهرستان آمل خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار"سید موسی حسینی" در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور در شهرستان آمل که با حضور مسئولان شهرستانی و جمع کثیری از شهروندان و اقشار مختلف مردم همراه بود با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هفتمین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور با بکارگیری 320 تیم عملیاتی در 19 محله این شهرستان به اجرا در آمد.
وی با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی و به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و اجتماعی در حوزه های مختلف ماموریتی به مرحله اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح 243 خودروی متخلف حادثه ساز به همراه 5 موتورسیکلت سنگین توقیف و 423 فقره اعمال قانون انجام شد .
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از عملیات ویژه پلیس آگاهی با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان در مقابله با سارقان خبر داد و افزود: با دستگیری 19 سارق و 60 فقره انواع سرقت کشف شد .
سردار حسینی به کشف 22 قبضه انواع سلاح شکاری غیر مجاز و یک قبضه سلاح جنگی در این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه مقابله با اراذل و اوباش نیز 8 متهم شناسایی و دستگیر شدند .
وی همچنین از دستگیری 85 مجلوب و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی در 2 حوزه حقوقی و کیفری خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا 25 تن چوب الات جنگلی قاچاق به همراه 7 هزار نخ سیگار قاچاق، 5 موتورسیکلت قاچاق کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کشف 49 کیلوگرم موادمخدر از شناسایی و دستگیری 18 خرده فروش و یک قاچاقچی موادمخدر خبر داد و افزود: در این طرح 71 معتاد متجاهر نیز شناسایی و دستگیر شدند.
سردار حسینی با اشاره به طرح های ناظر یک تا چهار از اقدامات این طرح ها خبر داد و افزود: در طرح ناظر یک 239 خودروی متخلف توقیف و در طرح ناظر 2 نیز بیش از 14 واحد صنفی متخلف پلمب شد .
وی همچنین به طرح ناظر 3 و معرفی 21 متهم به مرجع قضائی خبر داد و افزود: در طرح ناظر 4 و در حوزه فضای مجازی 4 فقره پرونده به مرجع قضائی ارسال شد .
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران به نقش مردم و مسئولان در تعامل با پلیس برای برقراری نظم و امنیت اشاره کرد و افزود: بی شک تعامل خوب دستگاه ها و سازمان های مرتبط در حوزه نظم و امنیت به ویژه سپاه ، بسیج، دستگاه قضائی، دستگاه های امنیتی و سازمان های خدمات رسان با پلیس نقش مهمی در پیشگیری از بروز جرایم و برقراری نظم و امنیت دارد .
--------------------------------
پايان قدرت نمايي اراذل و اوباش بهنمیری
سرهنگ افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری عامل خشونت با سلاح و سلب آسایش عمومی در طرح ضربتی پلیس اطلاعات و امنيت عمومي در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدجعفر افضلی" تشریح این خبر بیان داشت: در پي ایجاد نزاع و قدرت نمايي متعدد با سلاح سرد و گرم توسط یکی از اراذل و اوباش شرور و سابقه دار بهنمیری، با توجه به اهميت موضوع بلافاصله شناسايي و دستگيري متهم در دستور كار مأموران انتظامي قرار گرفت.
وي افزود: متاسفانه اين فرد از اراذل و اوباش سابقه دار و شناخته شده مي باشد که با قدرت نمايي با سلاح گرم و سرد، عربده کشي، اقدام به زورگيري، تهديد، ايجاد رعب و وحشت در بین شهروندان در سطح شهرستان کرده بود.
فرماندهي انتظامی شهرستان بابلسر اظهارداشت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان بابلسر پس از انجام تحقیقات میدانی و اطلاعاتي لازم بر روي این پرونده، سرانجام وی را که در مخفيگاهش پنهان شده بود، شناسايي و در عملياتی ضربتی دستگیر نموده و اسلحه وی را نیز کشف کردند.
سرهنگ افضلی در پایان با تأکید بر برخورد قاطع پلیس با مخلان نظم و امنیت اجتماعی اظهار داشت: متهم دستگیر شده در این عملیات پلیسی پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی خواهد شد.
--------------------------------
عامل توزیع حرفه ای مواد مخدر در " قائم شهر" دستگیر شد
سرهنگ خادمی فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از دستگیری عامل حرفه ای توزیع کننده مواد مخدر و کشف بیش از 11 کیلوگرم تریاک بسته بندی شده خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در تشريح جزئیات اين خبر گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان قائم شهر فردی سابقه دار که در حوزه تهیه و توزیع مواد مخدر به صورت حرفه ای فعالیت می کرد، مورد تعقیب قانونی قرار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در ردزنی های دقیق پلیس محل اختفاء و دپوی مواد مخدر مشخص شد، تصریح کرد: تیم عملیاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازدید از مخفیگاه مجرم 11 و نیم کیلوگرم مواد مخدر بسته بندی شده و یک دستگاه ترازوی دیجیتال کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری دو نفر متهم و توقیف یک دستگاه خودروی 405 در این خصوص خبر داد و به مشارکت و همراهی مردم با پلیس برای کنترل و کاهش پدیده شوم مواد مخدر به عنوان موثر ترین راهکار تاکید کرد.
سرهنگ خادمی در پايان افزود: پليس از هيچ تلاشي در جهت مقابله با سوداگران مرگ و بالا بردن احساس امنيت و ايجاد امنيت در جامعه فروگذار نخواهد کرد.
--------------------------------
دستگيري عامل انتشار تصاویر کذب در شبکه های معاند
سرهنگ درویشی فرمانده انتظامی نوشهر از دستگيري عامل انتشار دهنده تصاویر کذب، در شبکه های معاند و بیگانه در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علی اکبر درویشی" در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با تاکيد بر اينکه يكي از وظايف مجموعه انتظامي، حفظ جامعه از آسیب‌های فضای مجازی است، اظهار داشت: فضاي مجازي يکي از ابزارهاي جنگ نرم دشمن در تغيير سبک زندگي، فرهنگ، اعتقادات و آداب و رسوم جوامع است که بصيرت و هوشياري، شرط پيروزي در اين جنگ به حساب مي‌آيد.
وي در ادامه با بيان اينكه در پي رصد فضای مجازی مبني بر اينكه فردي در فضاي مجازي و شبکه های معاند اقدام به انتشار تصاویر در خصوص دستگیری سارق توسط پلیس که اين امر باعث تشويش اذهان عمومي شده است، افزود: پلیس با انجام اقدامات فني، متهم اين پرونده را در شهرستان نوشهر شناسايي کرد.
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري اين فرد پس از هماهنگي قضائي خبر داد و گفت: متهم 40 ساله با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.
سرهنگ درویشی در پايان با تاکید بر اينكه استفاده نادرست از فضاي مجازي، عواقب جبران‌ناپذيري را براي کاربران در پي دارد، تصريح كرد: پليس به صورت مستمر با هدف برخورد قانوني با جرايم و تخلفات، این فضا را رصد مي‌کند.
--------------------------------
دستگیری عامل چاقوکشی در کمتر از دو ساعت در بهشهر
سرهنگ ابراهیمی جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از دستگيري عامل چاقوکشی و شرارت در کمتر از دو ساعت با تلاش ماموران انتظامي اين شهرستان خبر داد
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر 4 مورد چاقوکشی در یکی از روستاهای امیرآباد بهشهر ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.
وی افزود : با توجه به حساسيت موضوع ،ماموران پاسگاه امیرآباد با توجه به اینکه متهم پیش از حضور ماموران از محل متواری شده بود، پس از انجام تحقیقات میدانی و اشراف اطلاعاتي موفق شدند عامل چاقو كشي را در کمتر از دو ساعت شناسايي و در يک عمليات موفقيت آميز ، در اقدامي ضربتي متهم را در شهرستان همجوار دستگير كنند.
سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه متهم انگیزه خود را از این کار اختلاف خانوادگی عنوان کرد، خاطر نشان كرد: متهم اقدام به تصادف عمدی و چاقوکشی 4 نفرکرده بود که پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحویل مرجع قضائی شد.
جانشین انتظامي شهرستان بهشهر در پايان تاکیدكرد پليس با هرگونه بي نظمي و اخلال در نظم و امنیت عمومی به شدت برخورد و اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن با اعمال مجرمانه خود نظم عمومی جامعه را برهم بزنند.
--------------------------------
پایان جولان عامل قدرت نمایی در فضای مجازی با سلاح گرم در گلوگاه
سرهنگ کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری عامل قدرت نمایی و رجز خوانی برای عمومی و ترویج خشونت در فضای مجازی با سلاح گرم طی یک عملیات غافلگیرانه دراستان کرمان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " محمود کلوانی" اظهار داشت: بدنبال انتشار کلیپی از قدرت نمایی شخصی به هویت معلوم در فضای مجازی با سلاح گرم که موجب رعب و وحشت کاربران و تریج خشونت برای عموم شده بود، موضوع دستگیری متهم در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس فتا شهرستان با همکاری پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در استان کرمان شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی وبا اخذ نیابت قضایی و اعزام به آن استان وی را در یک عملیاتی غافلگیرانه در شهرستان بابک استان کرمان دستگیر کردند.
سرهنگ کلوانی با اشاره به اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، گفت: يکي از اولويت هاي اصلي پليس رصد تحرکات اراذل و اوباش در فضاي مجازي است که عمدتاً اين افراد با انتشار تصاوير و فيلم هايي از اقدامات مجرمانه خود سعي در قدرت نمائي، جلب توجه و اعلام وجود مي کنند که پليس با پايش و رصد مستمر این اقدامات و تحرکات فرصت عرض اندام را از آنان خواهد گرفت.
--------------------------------

کشف خودروی سرقتی و دستگیری سارق در سوادکوه
سرهنگ اکبری فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از کشف یک خودروی مسروقه و دستگیری سارق خودرو در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری با اعلام اين خبر افزود: در پي اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبني بر وقوع سرقت یک دستگاه خودروی پژو پارس موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.
وي تصريح کرد: با اجرای طرح مهار و با تقويت گشت هاي انتظامي و کنترل مبادي ورودي و خروجي شهر، سرانجام ماموران گشت کلانتری 11 پل سفید خودروی مسروقه را کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه خاطرنشان کرد: ماموران پلیس، خودرو را متوقف، سارق را دستگیر و به همراه خودروی سرقتی به کلانتری منتقل کردند.
سرهنگ اکبری با بیان اینکه سارق در بازجویی های انجام شده به سرقت خودرو اعتراف و با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد، تصریح کرد: شهروندان؛ خودروهای خود را به وسايل و تجهیزات ایمنی ضد سرقت مجهز کنند. 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار