مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: فعالیت تجهیزات تفریحی فاقد مجوز استاندارد ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 10 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر مهدی حسین پور اظهار کرد: رعایت مسائل ایمنی و توجه به استاندارد تجهیزات تفریحی به دلیل استفاده گسترده عمومی از این وسایل و ضرورت تأمین ایمنی در زمان بهره برداری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چراکه مراکز تفریحی شاید تنها مکانی باشد که کسی انتظار خطر و حادثه را ندارد.

وی افزود: در کشور ما اخذ گواهینامه استاندارد برای تجهیزات تفریحی اجباری بوده و تمام تجهیزات در تمامی مراحل از طراحی تا بهره برداری می‌بایست توسط شرکت‌های بازرسی مورد تأیید مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (سازمان ملی استاندارد ایران) بازرسی شده و پس از مطابقت کامل با استانداردهای مربوطه گواهینامه یک ساله صادر می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، تجهیزات و وسایل تفریحی مستقر در بوستان‌ها، پارک‌های آبی، زمین‌های بازی و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است و بدون تاییدیه استاندارد فعالیت آنها ممنوع و صاحبان آنها ملزم به استانداردسازی تجهیزات هستند.

 

حسین‌پور در ادامه از شهروندان خواست هنگام استفاده از تجهیزات تفریحی از وجود گواهی بازرسی استاندارد آن اطمینان حاصل کنند و هرگونه تخلف را از طریق تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ اداره کل استاندارد استان در ساعات اداری و یا با سامانه ۲۴ ساعته گویای ۱۵۱۷ تماس حاصل کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار