استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش آموزش و اقدامات فرهنگی در پیشگیری از جرایم گفت: اجتماعی کردن پیشگیری از وقوع جرم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ 09 September 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از مهر، محمدرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر شنبه در دیدار از سازمان قضائی نیرو‌های مسلح خراسان شمالی نقش این سازمان را در احقاق حقوق عامه موجب ارتقای سطح امید در جامعه دانست.

استاندار خراسان شمالی دانستن و اطلاع نیرو‌های مسلح و همچنین عموم مردم از قوانین جاری را بازدارنده و مؤثر در پیشگیری دانست و گفت: دانستن قانون، خود بازدارنده است و به ازای هر پرونده قضائی، موضوعی برای اطلاع رسانی وجود دارد.

وی با اشاره به نقش آموزش و اقدامات فرهنگی در پیشگیری از جرایم گفت: اجتماعی کردن پیشگیری از وقوع جرم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بدون همکاری دستگاه‌های فرهنگی این امر ممکن نیست.

مجتبی زارع، رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن تشریح جایگاه قانونی و صلاحیت‌های سازمان قضائی نیرو‌های مسلح گفت: در سازمان قضائی نیرو‌های مسلح تاکید قانون بر برخورد شدید با جرایم است.

زارع تعداد جرایم نیرو‌های مسلح در خراسان شمالی را بسیار کم توصیف کرد و افزود: ضابطین نظامی، حفاظت اطلاعات و شکایت‌های عمومی که از طریق دفاتر قضائی و یا مراجعه حضوری و به صورت رسمی صورت می‌گیرد منبع پرونده‌های قضائی نیرو‌های مسلح است.

دادستان نظامی خراسان شمالی نیز در این جلسه با ذکر نمونه‌هایی از پرونده‌ها، به سختیِ کار در دادسرای نظامی اشاره کرد و گفت: اجرای مر قانون و همکاری مجموعه‌های قضائی نیرو‌های مسلح و دستگاه اجرایی در حوزه‌های حقوق عامه، می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار