مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بیشترین درصد ترددهای زائران اربعین از مسیرهای زمینی انجام می‌‌شود از این رو ارتقای ایمنی راه‌ها به ویژه مسیرهای اربعین جزو اولویت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷ 05 September 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، جعفر قزوینیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از ماه‌ها قبل اقدام به ارتقای ایمنی محور‌های استان به ویژه مسیر‌های زوار اربعین حسینی کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: در همین راستا ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی اربعین، تهیه و نصب سه کیلومتر روشنایی در تقاطع بیجار، آزادراه زنجان-تبریز، پایش و نگهداری بستر روشنایی محور‌های منتهی به مرز‌های خروجی، تهیه و نصب نیوجرسی به طول دو کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت ۱۶۳ کیلومتر در مسیر زائرین و بیش از ۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه‌سازی و تعدیل شیب شیروانی انجام شده است.

وی با اشاره به تسهیل در تردد زائران اربعین گفت: به منظور جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از همه ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان استفاده شده و همچنین پیش‌بینی و هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها و ارگان‌ها و بخش خصوصی صورت گرفته تا در صورت نیاز از ناوگان حمل و نقل این بخش‌ها نیز استفاده شود.

قزوینیان ادامه داد: همچنین این اداره کل با آمادگی ۲۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در این ایام به زائرین اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از راه‌اندازی پویش «راه نجات» در چهار مجتمع خدماتی رفاهی خبر داد و افزود: این پویش با هدف تسهیل در جابه‌جایی زائران و کاهش تصادفات جاده‌ای به مسافران جاده‌ای انجام شده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار