وزیر کشور در خصوص آخرین وضعیت بازگشت زائران به کشور گفت: دو میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 05 September 2023

احمدی وحیدی امروز ۱۴ شهریورماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: در صحبت‌هایی که با زائران داشته‌ایم، عمده زائران از سفر انجام‌شده و همچنین تسهیلات ارائه‌شده رضایت دارند.

وی افزود: اتوبوس‌های فراوانی برای بازگشت زوار فراهم شده است و همچنین مواکب نیز برای استراحت زوار وجود دارد.

مشکلی برای بازگشت زوار از مسیر مرز شلمچه وجود ندارد

وزیر کشور ادامه داد: در مرز شلمچه ریل باس برای تردد زوار با قطار وجود دارد و همچنین فرودگاه آبادان نیز آماده خدمت‌رسانی به زوار برای بازگشت از این مرز است.

وحیدی با بیان اینکه مشکلی برای بازگشت زوار از مسیر مرز شلمچه وجود ندارد، گفت: بیش از دو میلیون از زوار تاکنون به کشور بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر ایرانی که البته تعدادی از آن‌ها نیز زوار اتباع خارجی هستند از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد بیش از دو میلیون زائر بازگشته‌اند.

مواکب تا آخر ماه صفر به خدمت‌رسانی ادامه دهند

وزیر کشور گفت: از مواکب درخواست کرده‌ایم تا آخر ماه صفر به خدمت‌رسانی ادامه دهند. البته ممکن است نتوانند همه این مواکب در مرزها بمانند اما آن تعدادی که بتوانند پاسخگوی نیاز زوار باشند در مرزها به خدمت رسانی ادامه خواهند داد.

وحیدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث تهیه فیلم و سریال‌هایی از دستاوردهای دولت عنوان کرد: اتفاق بسیار بزرگ اربعین به لحاظ انسانی، مذهبی، عاطفی و اجتماعی و... یک اقدام بسیار بزرگ است و یکی از مسائلی است که می‌تواند به عنوان یک سوژه برای فیلمسازان مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار