معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه امسال در تولید «جو» رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 04 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس فرهاد شریفی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۲۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت جو رفته است، اظهار کرد: بیش از ۱۸۵ هزار هکتار از این سطح به کشت جو دیم و مابقی، بیش از ۱۴ به کشت جو آبی اختصاص داشته است.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های کرمانشاه کشت جو انجام می‌شود، گفت: جو به صورت پاییزه در استان کشت می‌شود و بیشترین کشت جو را در شهرستان‌های معتدل و سرد استان داریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه فصل برداشت جو در استان را اواخر خردادماه تا شهریورماه اعلام کرد و افزود: در سال زراعی جاری ۴۴۰ هزار تن محصول جو در اراضی استان برداشت شده و توانستیم جایگاه نخست تولید جو در کشور را کسب کنیم.

شریفی یادآور شد: سال گذشته ۱۶۰ هزار تن جو در استان  از ۱۶۰ هکتار سطح کشت جو دیم و آبی در استان برداشت شد و در رتبه چهارم تولید جو در کشور بودیم.

وی با بیان اینکه امسال بطور میانگین بیش از ۲ تن جو در هر هکتار تولید شده است، گفت: بارندگی‌های خوب امسال و آموزش‌های ترویجی در جهت بکارگیری تکنیک‌های به‌زراعی در افزایش عملکرد مزارع جو استان نقش مهمی داشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار