مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان و حومه از توقف فروش بلیط کاغذی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خدمات بیشتری برای مردم در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 16 October 2015
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان و حومه از توقف فروش بلیط کاغذی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خدمات بیشتری برای مردم در بر دارد.

به گزارش فارس، محمد پوروخشویی در کمیسیون خدمات شهری در تشریح عملکرد اتوبوسرانی در 6 ماه گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر 269 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی همدان وجود دارد که 95 دستگاه در بخش خصوصی و 105 دستگاه در بخش سازمانی فعالیت کرده و 69 دستگاه نیز متوقف هستند.

وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال 28 هزار و 800 نفر مسافر جابه‌جا شدند، افزود: ایجاد سرویس گردشگری در ایام تعطیلات نوروز با استقبال مردم مواجه شد و 4 هزار مسافر با هفت دستگاه در ایام تعطیلات در شهر جابه‌جا شدند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه برای ایجاد رفاه بیشتر برای رانندگان اتوبوس سفر زیارتی تدارک دیده شد، اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال 78 خانوار به مشهد مقدس اعزام شدند و به هر یک کارت هدیه 200 هزار تومانی اهدا شد.

وی به راه‌اندازی بلیط‌های الکترونیکی نیز اشاره کرد و افزود: 16 باجه برای فروش بلیط الکترونیکی در نظر گرفته شد که سه نقطه با استقبال مواجه نشد و در مجموع 12 باجه راه‌اندازی شده است.

پوروخشویی با بیان اینکه برای میدان امام(ره) در ابتدا باجه‌ای در نظر گرفته نشده بود، تصریح کرد: با این وجود چند باجه فروش بلیط الکترونیکی در میدان امام(ره) راه‌اندازی شد و طبق قولی که دادیم باجه دانشگاه آزاد در دو شیفت از آغاز مهر شروع به کار کرده است.

وی استقبال مردم از کارت بلیط الکترونیکی را در مدت زمان راه‌اندازی آن مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تا پایان سال بلیط کاغذی حذف خواهد شد به طوری که امروز در خیابان بوعلی نیز باجه فروش بلیط کاغذی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه طراحی و نصب سایبان شیشه‌ای و جایگاه‌های ویژه در ایستگاه‌های اتوبوس در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اقدام با جدیت در حال انجام است به طوری که 190 سایبان شیشه‌ای و 10 ایستگاه ویژه در نظر گرفته شده که چهار ایستگاه ویژه ایجاد شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه جایگاه سوخت اتوبوس‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: تعمیرگاه اتوبوس‌ها نیز به بخش خصوصی واگذار شده که ماهانه 100 میلیون تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

پوروخشویی با بیان اینکه فروش خودروهای سواری نیز باعث کاهش سالیانه 96 میلیون تومان در هزینه خواهد شد، اظهار کرد: 40 نفر از پرسنل نیز بازنشسته شده و از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کردند.

وی با بیان اینکه دولت برای خرید اتوبوس‌های جدید وعده‌هایی داده است، افزود: برای افزایش بهره‌وری در سازمان اتوبوسرانی باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم زیرا در این بخش انگیزه‌ها افزایش یافته و خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار