معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: آلودگی هوا مختص استان خراسان شمالی نبوده و حل این موضوع در توان استان نیست بلکه عزم ملی باید رخ دهد.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 20 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از مهر، مهدی رشیدی پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در دولت سیزدهم تا کنون ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است که ارزش ریالی این پروژه‌ها چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در خصوص جانمایی زمین بیمارستان مادر و کودک در بجنورد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار اختصاص زمین شهربازی و یا بلدیه شهرداری بود، اما کارشناسان امور شهری هر ۲ را رد کردند و شورای اسلامی شهر هم با آن مخالفت کرد.

وی افزود: در نهایت زمینی در ضلع شرقی گلستان شهر برای ساخت این بیمارستان جانمایی و اداره کل راه و شهرسازی آن را به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ کرد.

رشیدی خاطرنشان کرد: البته دانشگاه علوم پزشکی استان می‌تواند بیمارستان مادر و کودک را در زمین‌های جوار بیمارستان امام حسن (ع) اجرا کند.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون ۹۹ درصد از وسعت استان درگیر خشکسالی است و ۹۲.۵ درصد از وسعت این استان درگیر خشکسالی شدید و یا نسبتاً شدید است.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش دغدغه‌های تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم، فرهنگ مدیریت مصرف باید نهادینه شود علاوه بر آن اقدامات عمرانی در دست اجرا است که باید به آن سرعت داد.

رشیدی در ارتباط با آلودگی هوا نیز بیان داشت: آلودگی هوا مختص استان خراسان شمالی نبوده و حل این موضوع در توان استان نیست؛ بلکه عزم ملی باید رخ دهد.

رشیدی تصریح کرد: فرایند ترافیک استان به ویژه در شهر بجنورد باید روان‌تر شود و مردم نیز در حوزه محیط زیست همراه ما باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار