مبارزه با مواد مخدر کردستان
سردار علی آزادی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: 435 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سالجاری تاکنون در کردستان کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸ 20 August 2023

به گزارش تابناک کردستان، سردار علی آزادی در پنجمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: میزان کشفیات مواد مخدر طی سالجاری تا کنون 435 کیلوگرم بوده است. 

وی با بیان اینکه یک هزار و 617 نفر در رابطه با مواد مخدر طی سالجاری در استان دستگیر شده‌اند گفت: 22 نفر از این افراد را بانوان به خود اختصاص داده و بیشترین دستگیری‌ها در حوزه خرده فروشان بوده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان اذعان کرد:  878 نفر از دستگیر شدگان معتاد متجاهر بوده‌اند که طی انجام انگشت نگاری 168 نفر آنها 86 نفر دارای سابقه سرقت داشته‌ند.

سردار آزادی عنوان کرد: این آمار بیانگر این است که کاهش اعتیاد و انجام اقدامات هدفمند در این حوزه نقش مهمی در پایین آوردن آمار سایر جرائم به ویژه سرقت در استان خواهد داشت.

به گفته وی، بیشترین دستگیر شدگان مواد مخدر با 40 درصد مربوط به مواد مخدر از نوع تریاک، ۲۴ درصد شیشه، ۲۰ درصد هروئین، هفت درصد حشیش و ۹ درصد سایر مواد مخدر بوده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان از اعتیاد به عنوان ریشه بسیاری از جرائم در جامعه نام برد و گفت: باید گام‌های موثری در مسیر آموزش و آگاه‌سازی همگانی در مورد آسیب‌های مصرف مواد مخدر به ویژه در بین جوانان برداشته شود.

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: مصرف مواد مخدر علاوه بر تأثیری که بر افزایش میزان جرایم و در نتیجه کاهش امنیت در جامعه دارد، همه ساله بخش قابل توجهی از منابع انسانی و اقتصادی جوامع به صورت مستقیم و غیر مستقیم را به خود اختصاص می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار