استاندار بوشهر:
استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی رتبه نخست را دارد ولی تاثیرگذاری و آثار آن در زندگی مردم استان ملموس نیست و بلکه اثرات زیان‌بار نیز داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲ 15 October 2015
تابناک بوشهر: مصطفی سالاری عصر دیروز (چهارشنبه) در نشست بررسی استفاده از ظرفیت‌های استان بوشهر در منطقه ویژه علم و فناوری اظهار داشت: استان بوشهر در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهمی است که می‌توان نفت و گاز و پتروشیمی، انرژی اتمی، کشاورزی، دریا و آبزی‌پروری و . . . اشاره کرد.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی رتبه نخست را دارد ولی تاثیرگذاری و آثار آن در زندگی مردم استان ملموس نیست و بلکه اثرات زیان‌بار نیز داشته است.

استاندار بوشهر به اجرای طرح مطالعات آمایش سرزمینی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: طرح‌های علم و فناوری و زیست محیطی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

وی به دیگر ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: چهار منطقه ویژه اقتصادی در استان بوشهر وجود دارد که در نقاط مختلف استان توزیع شده است.

سالاری اضافه کرد: لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی بوشهر در دولت و کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید و هم‌اکنون در حال بررسی در مجلس شورای است که به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: تفاوت‌هایی در فعالیت منطقه آزاد بوشهر با دیگر مناطق آزاد تجاری وجود دارد و در این منطقه توجه ویژه‌ای به طرح‎های دانش بنیان صورت گرفته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید زنجیره‌های ارزش در طرح‌های نفت و گاز و پتروشیمی باید مورد نظر قرار بگیرد، افزود: تاکنون به درستی در زمینه زنجیره پایین دستی صنایع گاز و پتروشیمی استان بوشهر اقدام نشده است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر رتبه نخست صادرات غیر نفتی در کشور را دارد که محصولات پتروشیمی بخش قابل توجهی از این بخش صادرات را تشکیل می‌دهد.

سالاری از اختصاص ۵۴ هکتار از اراضی ساحلی بوشهر برای ایجاد شهر خلاق خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های مهمی در شهر خلاق اجرا می‌شود و و مشاور بین‌‎المللی طرح مطالعاتی در این زمینه فعال هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار