سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: زمین مورد نیاز متقاضیان قانون جوانی جمعیت در شهرستان زیرکوه تامین شده و به زودی به واجدان شرایط این طرح واگذار می شود.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 17 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، میر محمد مودی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی امروز در شانزدهمین جلسه شورای مسکن استان که در شهرستان زیرکوه برگزار شد اظهارداشت: بر اساس آخرین گزارش سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن هزار و ۶۵۰ نفر در شهرستان زیرکوه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۲۹ نفر واجد شرایط بوده و به آن‌ها زمین تخصیص یافته است.

وی افزود: تاکنون در شهر حاجی آباد ۱۹۰ نفر بیش از۴۰ میلیون واریزی داشته اند و تعداد ۱۵۴ نفر نیز پروانه ساختمانی دریافت کرده اند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرستان زیر کوه با توجه به تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در حال حاضر مشکل خاصی در خصوص تامین و تخصیص زمین وجود ندارد.

به گفته وی تسطیح اراضی در سایت نهضت ملی مسکن شهرستان زیرکوه انجام و جانمایی قطعات نیز انجام شده است.

همچنین زمین مورد نیاز متقاضیان قانون جوانی جمعیت نیز تامین که به زودی به واجدان شرایط این طرح واگذار خواهد شد.

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه تأکید کرد: مشکلی در واگذاری زمین ویژه طرح نهضت ملی مسکن در شهر حاجی آباد نداریم.

وی با اشاره به اینکه الحاق اراضی جدید در حاجی آباد نیز در حال پیگیری است، تصریح کرد: برنامه ریزی شده زمین برای همه متقاضیان و همچنین کاربری‌های عمومی مانند فضا‌های سبز، پارک، تأسیسات و تجهیزات شهری، فضا‌های آموزشی و ورزشی، کاربری‌های اداری و... تامین شود.

محمد رضا غیریتی، فرماندار شهرستان زیرکوه هم گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ خانوار در طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های تابعه شهرستان ثبت نام کرده اند که زمین مورد نظر برای آن‌ها تأمین شده و به زودی عملیات آماده سازی زمین‌ها در شهر حاجی آباد آغاز خواهد شد.

وی افزود: مهمترین اولویت سایت مسکن ملی تسریع در اجرای شبکه‌های زیربنایی برق و گاز به ویژه شبکه آبرسانی است تا متقاضیان بتوانند کار‌های ساختمانی را آغاز کنند.

وی تسریع در روند واگذاری زمین برای واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت در شهر حاجی آباد را خواستار شد و گفت: بانک‌ها باید روند پرداخت تسهیلات به مردم را تسریع کنند؛ بنابراین گزارش، تسهیل در روند واگذاری و آماده سازی زمین در روستا‌ها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رفع موانع واگذاری و انتقال اسناد مالکیت سایت ۱۳۵ واحدی شهر زهان و... از مواردی بود که در این جلسه رسیدگی شد.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار