رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان از لغو مصوبه افزایش عوارض صادراتی به طور موقت و براساس رای دیوان عدالت اداری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 16 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در جمع خبرنگاران از لغو مصوبه افزایش عوارض صادراتی به طور موقت خبر داد و اظهار کرد: این مهم براساس رای دیوان عدالت اداری صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش عوارض صادراتی از ابتدای امسال بر اساس مصوبه دولت صورت گرفته بود، تصریح کرد: این موضوع موجب ایجاد مشکلاتی برای صادرکنندگان شده بود.

وی با اشاره به اینکه عوارض صادراتی بخشی از کالا‌ها به بیش از نیم درصد افزایش پیدا کرده بود، خاطرنشان کرد: براساس رای دیوان عدالت اداری در خصوص مصوبه دولت برای افزایش عوارض صادراتی بخشی از کالا‌ها به بیش از نیم درصد، تعیین بیش از نیم درصد به عنوان عوارض صادرات و اخذ آن از صادر کنندگان برخلاف مقررات و موجب تضییع حقوق ایشان اعلام شده است.

رنگ رونا با بیان اینکه افزایش صادرات در گرو حل و از پیش رو برداشته شدن موانع صادراتی است، گفت: امید است تا حضور صادرکنندگان و تجار با اتخاذ تصمیماتی که منجر به تسهیل کار صادرکنندگان شود هرچه بیشتر صورت گیرد تا شاهد افزایش حجم صادرات باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار