سرپرست فرمانداری اهواز با تاکید بر اینکه روند اجرایی پروژه قطار شهری اهواز از حالت رکود خارج شده است گفت: چهار هزار میلیارد ریال اوراق از سهم دولت توسط وزارت کشور برای این پروژه اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 16 August 2023

احمد موالی زاده بیان کرد: ادامه فرآیند ساخت پروژه قطار شهری اهواز در مرحله عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار جدید در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه قطار شهری اهواز از حالت رکود خارج شده افزود: تفاهم‌هایی بین شهرداری اهواز و قرارگاه خاتم الانبیاء در حال انجام است که با نهایی شدن قرارداد پروژه ساخت قطار شهری شروع به کار می‌کند.

سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: موضوع مهم در پروژه قطار شهری اهواز "خلع ید پیمانکار" قبلی بود که با همکاری دستگاه قضای استان انجام و قطعا با این روند پیگیری ها، آینده‌ای روشن در انتظار این پروژه است.

به گزارش ایرنا، قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت "کیسون" به عنوان اجرا کننده و شرکت "نورینکو" چین به عنوان تامین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد. این پروژه به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد می‌یابد و ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می‌شود.

عملیات اجرایی قطار شهری اهواز که از بهمن سال ۸۵ آغاز شده با گذشت حدود ۱۷ سال تنها حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

این پروژه به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲ ، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد.

تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز انجام شده و عملیات معماری چهار ایستگاه نیز انجام شده است.

بیشترین پیشرفت پروژه قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، فاز ۲ این پروژه حدود ۲۷ درصد و فازهای دیگر هم حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار