در استان اصفهان ۳۷ شرکت با تخلف رعایت نکردن سطوح مزدی کارگر براساس طرح طبقه بندی کارگاه‌ها ساماندهی شدند.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 13 August 2023

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: پارسال در سراسر کشور افزون بر ۴۰۰ هزار دادخواست در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف وصول شد که ۱۰ درصد از شکایت‌های کارگری و کارفرمایی کشور مربوط به استان ماست‌.

میثم مداحی با بیان اینکه طرح طبقه بندی کارگاه‌ها با بیش از ۵۰ نیروی کار در استان با جدیت در حال بررسی است، گفت: مجموعه‌ای در استان که ۱۱ هزار کارگر در آن مشغول به کارند در بررسی‌ها و نظارت‌ها ۳۷ شرکت از این مجموعه ساماندهی ابتدایی شد که بر اساس منطق طرح طبقه بندی ملزم شدند سطوح مزدی را براساس طبقه بندی شرکت مادر رعایت کنند.

مداحی افزود: استان اصفهان جزو چهار استانی است که با پیگیری‌های انجام شده تفویض اختیار براساس طبقه بندی مشاغل به آن واگذار شده است.

میثم مداحی افزود: از چهار ماه انتهایی سال گذشته تاکنون همکاران با همت مضاعف و وظیفه ۳۵۹ خدمت ارائه می‌کنند و براساس ظرفیت‌های استان در استان هفت مشاوره در بخش خصوصی فعال است که هر کدام سهمیه‌ای دارند و با حداکثر ظرفیت به صورت تدریجی شرکت‌های مشمول، طرح طبقه بندی مشاغل پیگیری می‌شود تا عدالت مزدی رعایت شود.

وی گفت: در سال گذشته ۳۴ هزار دادخواست درسامانه جامع روابط کار در استان اصفهان ثبت شد که ۳۰ هزار از این تعداد دادخواست دادنامه صادر شد و این نشان دهنده اقدام به موقع در پاسخ به میزان شناسایی در حل اختلاف است.

مداحی همچنین گفت: تشکل کارگری و کارفرمایی حلقه‌های واسط بین مردم و مسوولان هستند و افزون بر ۶۷۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد که حدود ۲۵ درصد از آنها سال گذشته تشکیل شدند.

وی ادامه داد: تشکل‌هایی کارگری و کارفرمایی می‌توانند در تعدیل خواسته‌های کارگران و کارفرمایان و انتقال توقعات این جوامع به مسوولان نقش مثبتی را داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار