رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه میانگین ارزش افزوده هر تن کالای صادراتی در کشور ۳۴۸ دلار است، گفت: این ارزش افزوده برای محصولات صادراتی استان یک هزار ۳۷۸ دلار یعنی چهار برابر میانگین کشوری است.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 13 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی رنگ‌رونا امروز در نشست خبری با خبرنگاران به چالش‌های حوزه صادرات اشاره و اظهار کرد: هر چند چالش‌ها نسبت به سال‌های گذشته از جمله ۹۷ و ۹۸ کاهش یافته و جای تشکر دارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید بر زمان‌بر و انرژی‌بر بودن حل مشکلات ناشی از چالش‌های حوزه صادرات افزود: یکی از مشکلات ابلاغیه دو هفته پیش افزایش عوارض محصولات صادرات معدنی و فلزی خام و نیمه خام است که از نیم درصد به ۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قانون افزایش عوارض محصولات صادراتی خام و نیمه خام شامل صادرات چهار ماه گذشته سال هم می‌شود، تصریح کرد: وضع قوانین اینچنینی در وسط سال بر همه امور از جمله بازار‌های هدف تاثیرگذار است.

رنگ‌رونا میزان صادرات استان در سال گذشته را ۵۷۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: میزان صادرات در سال جاری ۱۳۰ میلیون دلار بوده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان شمش روی و سرب، مفتول مسی، ترانسفورماتور، محصولات لبنی و ... از جمله اقلام صادراتی استان اعلام کرد و گفت: بازار هدف محصولات تولیدی ۴۰ کشور شامل ترکیه، عراق، روسیه، آذربایجان، افغانستان، امارات، چین، هند و ... است.

وی با تاکید بر اینکه میانگین ارزش افزوده هر تن کالای صادراتی در کشور ۳۴۸ دلار است، ادامه داد: این ارزش افزوده برای محصولات صادراتی استان یک هزار ۳۷۸ دلار یعنی چهار برابر میانگین کشوری است که معنی آن قدرت رقابت و کیفیت بالای محصولات صادراتی استان است.

رنگ‌رونا از تدوین برنامه صادراتی برای استان با همراهی مسؤولان متولی خبر داد و افزود: هر چند شرایط چند سال گذشته از جمله کرونا تحقق اهداف را تحت تاثیر قرار داد، ولی تلاش می‌شود، سبد کالا‌های صادراتی و همچنین بازار‌های هدف توسعه یابد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان به برنامه‌ریزی انجام شده برای اعزام هیأت تجاری به هند اشاره و تصریح کرد: این هیأت در اواخر شهریور ماه و با برنامه مدون به هند سفر خواهند کرد.

وی با تاکید بر خرد بودن اقتصاد در حوزه صنایع دستی ادامه داد: یکسان بودن قوانین صادرات این حوزه با حوزه‌های دیگر، به این صنعت آسیب زا است و باید برای این حوزه معافیت‌هایی قائل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار