پدر شهید حسین پور:
پدر شهید مدافع حرم، حسین پور شلمانی گفت:خانواده‌های شهدا هیچ انتظاری از مسئولان ندارد و فقط می خواهیم که یاد و خاطره شهدا و راهشان زنده نگه داشته شود
کد خبر: ۱۱۱۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 07 August 2023

شهدای مدافع حرم دنباله رو شهدای دفاع مقدس هستندشهدای مدافع حرم دنباله رو شهدای دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان پدر شهید مرتضی حسین پور شلمانی، از فرماندهان گیلانی جبهه مقاومت سوریه در جریان دیدار فرماندار و مسئولان شهرستان لنگرود با خانواده این شهید در آستانه سالگرد شهادتش،شهدا را تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) دانست و افزود: امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم.

پدر شهید حسین پور، به تعبیر رهبر انقلاب درباره حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: حاج قاسم یک مکتب بود و مکتب حاج قاسم به تاسی از مکتب اهل بیت(ع) است و جهان بینی دینی و قرآنی دارد.

وی با بیان اینکه فرزندان شهید ما پیرو فرهنگ دفاع مقدس و مکتب حاج قاسم بودند، اضافه کرد: به فرموده رهبر انقلاب، دفاع از حرم در امتداد دفاع مقدس است و شهدای مدافع حرم دنباله رو شهدای دفاع مقدس هستند لذا باید دفاع مقدس و دفاع از حرم را در کنار هم دید.

پدر شهید حسین پور، به تاسی این شهید از شهدای دوران دفاع مقدس همچون شهید همت و شهید باکری و شهید املاکی اشاره کرد و متذکر شد: پسرم قبل از شهادت تمام ویژگی های شهدا را داشت و به گفته دوستان و همرزمانش، شهید زنده بود.

وی با بیان اینکه شهید حسین پور از ولایت تبعیت داشت و در فکر مبارزه با استکبار و صهیونیسم بود، ادامه داد: همین ولایت پذیری موجب شد که در جبهه مقاومت حضور یابد.

پدر شهید حسین پور، فرهنگ جامعه را فرهنگ حسینی و فاطمی و زینبی دانست و گفت: اهل بیت(ع) سرمایه ما هستند و فرزندان ما از این سرمایه پاسداری کردند لذا نباید فقط به یادواره شهدا بسنده کنیم و سیره و منش و روش شهدا باید منش و روش مسئولان باشد.

محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود نیز، مهمترین ویژگی شهدا را اطاعت از ولی فقیه دانست و خاطرنشان کرد: امروز رهبر انقلاب دیده بان هوشیار و حکیم و تیزبین جمهوری اسلامی هستند و افتخار ما اطاعت از ایشان است.

وی با بیان اینکه خداوند به خانواده‌های شهدا عزت روزافزون عنایت کرده است، گفت: خودمان را خادم شهدا می‌دانیم و امیدواریم بتوانیم نسل‌های آینده را با مکتب و فرهنگ و سیره شهدا آشنا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار