مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سال گذشته کمیته امداد استان اردبیل ۱۵۵ میلیارد تومان منابع درآمدی مردمی و فراگیر عمومی داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ 03 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از مهر، علیرضا حسین نژاد در گفتگویی، اظهار کرد: ۴۳ هزار و ۳۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که از محل درآمد‌های مردمی به ازای هر خانوار ۳۰۰ هزار تومان کمک رسانی را شاهد بودیم که امسال با پیش بینی ۲۰۰ میلیارد تومان منابع درآمدی این رقم به ۳۶۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی این میزان درآمد مردمی را محصول وثوق و اعتماد عموم هم استانی‌ها به نهاد انقلابی کمیته امداد برشمرد و خاطرنشان کرد: این کمک‌ها شامل نقدی و جنسی بوده که در طول سال انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ضرورت ساماندهی مؤسسات و انجمن‌های خیریه را یادآور شد و بیان کرد: با همکاری وزارت کشور و تلاش مؤثری که کمیته امداد در سطح ملی آغاز کرده است انتظار می‌رود در قالب یک سامانه منسجم جمع آوری کمک‌های مردمی با محوریت کمیته امداد انجام شده دو جلوی پراکندگی خدمات رسانی به نیازمندان و اقشار کم توان مالی و معیشتی گرفته شود.

حسین نژاد از همکاری مبلغان دینی در جمع آوری زکات و کمک‌های مردم در مناسبت‌های مذهبی قدردانی کرد و گفت: همکاری خوبی را با تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه شاهد هستیم.

وی از ابلاغ آئین نامه جدید زکات به استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در این آئین نامه به جهاد کشاورزی و سایر نهاد‌های خدمات رسان بخش کشاورزی اجازه داده شده تا منابع تشویقی و نیازمند‌های کشاورزان را که در پرداخت زکات پیشقدم بوده اند در حوزه نهاده‌های کشاورزی مساعدت‌های لازم را انجام دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: در کنار این امر به موضوع تبلیغ، اطلاع رسانی و تولید محتوا‌های غنی با همکاری نهاد‌های فرهنگی و صداوسیما تاکید شده تا ما بتوانیم بیشترین جمع آوری زکات را شاهد باشیم.

حسین نژاد گفت: با تاکید نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل قرار شد تا در تقویت فعالیت‌های تبلیغی و تربیتی زکات در بین روستاییان دفترچه‌ها و جزوات مربوط به آیات و روایات زکات توزیع شود تا روستاییان بیش از گذشته در پرداخت زکات پیشقدم شده و رغیت مضاعفی را در این حوزه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار