مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۱۰ هزار و ۱۴۰ تعاونی ثبت شده در استان کرمان وجود دارد که ۵۴۸۹ مورد آن فعال است.
کد خبر: ۱۱۱۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 01 August 2023

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، مجتبی مصباح امروز ۱۰ مردادماه در نشست دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت رفاه با معاون تعان وزارتخانه اظهار کرد: کرمان جزء پنج استان برتر کشور در شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت رفاه است و ۹۳ درصد مصوبات سال قبل این شورا اجرایی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۰ هزار و ۱۴۰ تعاونی ثبت شده در استان کرمان وجود دارد که ۵۴۸۹ مورد آن فعال است.

مصباح افزود: در صادرات تعاونی‌ها، کرمان سومین استان کشور است و در رشد صادرات سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ رتبه نخست کشور را داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تعاون جایگاه شایسته خود را پیدا نکرده که به دلیل شرایط اقتصادی و همچنین هجمه‌های وارد شده به این حوزه است.

وی ادامه داد: تعاون علاوه بر تسهیلات و مزایایی که دولت باید در نظر بگیرد، نیازمند فرهنگسازی عمیق از سطوح پایین جامعه است.

مصباح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه تعاون اظهار کرد: ۲۰۸ تعاوتی فعال در حوزه صنایع دستی داریم و در طرح "کهکشان تعاون" استان کرمان پایلوت حوزه صنایع دستی انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در دولت سیزدهم، بخش تعاون تحرک خوبی پیدا کرده و امیدواریم این اتفاق به صورت ملموس در استان کرمان بیفتد.

وی با اشاره به اینکه لزوم تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون توسط معاون اقتصادی استانداری کرمان به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

برچسب ها: کرمان ، اجتماعی ، تعاونی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار