کد خبر: ۱۱۱۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶ 31 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 09/05/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------

آرامش و امنیت مردم در سواحل دریا را نادیده نگیرید 

سردار رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در سفر به استان، گفت: با کسانی که امنیت مردم در سواحل را نادیده می گیرند بر خورد می شود 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در بازدید از سواحل دریای مازندران، گفت: کسانی که امنیت مردم در سواحل را نادیده می گیرند ابتدا توسط خود مردم بازخواست می شوند و همکاران انتظامی هم علاوه بر تذکر در صورت ادامه هنجار شکنی طبق قانون با آنان برخورد خواهند کرد.


جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این که روزانه 600 نیروی پلیس وظیفه برقراری نظم و امنیت در سواحل دریای مازندران را بر عهده دارند تصریح کرد: برخورد با نا هنجاری ها از مطالبات جدی مردم استان است و پلیس در هرجا و با هر کسی که بخواهد حقوق مردم را رعایت نکرده و هنجار شکنی کند به صورت جدی ورود خواهد کرد .

وی ضمن خداقوت و عرض خسته نباشید صمیمانه به ناجیان غریق و مسافران سواحل بر رعایت هنجارهای اجتماعی در سواحل تاکید کرد.

------------------------------

عِده و عُده مجموعه انتظامی با توجه به حجم ماموریت های آن مناسب نیست 

آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وظیفه سنگین فراجا، عِده و عُده این سازمان را با توجه به حجم ماموریت های آن مناسب ندانست و برتقویت نیروی انسانی تازه نفس با استفاده از ظرفیت جوانان خوب و مومن تاکید کرد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در دیدار جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با وی، ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با اشاره به حوادث سال های اخیر و اقدامات و فتنه های دشمنان و معاندان نظام در ایجاد آشوب و اغتشاش در خیابان ها، گفت: پلیس در کنار سایر نهادهای امنیتی و نیروهای مسلح با تلفیق اخلاق اسلامی و برخورد مردمی مناسب توانسته است با ایفای نقش محوری،  نظم، امنیت و آرامش لازم را در جامعه برقرار و حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران به تلاش ها و زحمات کارکنان انتظامی استان در برقراری نظم و امنیت دهه اول محرم و عزاداری ها در مساجد، تکایا، معابر عمومی، مجالس و دسته روی ها و منازل شهروندان اشاره کرد و افزود: در این ایام ماموریت شما در حوزه امنیت بیشتر از دیگر ایام بوده است که جا دارد از مجموعه فرماندهی انتظامی استان قدردانی شود.

آیت الله لائینی انهدام باندهای تروریستی توسط عوامل امنیتی قبل از محرم را نشان از برنامه دشمن و تدارکات آنان برای برهم زدن مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی امسال دانست.

 وی خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب و معاندان نظام قصد داشتند در ایام محرم با ایجاد آشوب در مجامع حسینی فضا را به گونه ای رقم بزنند تا از نظر فضای اخلاقی و حفظ شان و شعائر امام حسین(ع) این فضا را بشکنند و وهن ایجاد کنند که در هر دو بعد آن ناکام ماندند .

امام جمعه شهرستان ساری با اشاره به وظیفه سنگین فراجا، عده و عده این سازمان را با توجه به حجم ماموریت های آن مناسب ندانست و برتقویت نیروی انسانی تازه نفس با استفاده از ظرفیت جوانان خوب و مومن تاکید و اضافه کرد: باید با کار فرهنگی روی خانواده ها و تشویق نسل جوان، جامعه را به سمت جوانی پیش ببریم تا در آینده با پیری جمعیت مواجه نشویم.

وی با تاکید بر تقویت معیشت به عنوان یکی از دغدغه های مهم کارکنان این موضوع را یکی از مهمترین مقوله در کیفی سازی ماموریت های پلیس عنوان کرد.

آیت الله لائینی با تاکید بر تعامل با سایر دستگاه ها بویژه دستگاه قضائی، عنوان داشت: بیش از 4 دهه است که بر روی برخی از قوانین ناکارآمد مشکل حقوقی داریم که این قوانین مربوط به بیش از 50 تا 60 سال قبل از انقلاب است، قوانین دست و پاگیری که باید اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران  اصلاح این قوانین را از سوی معاونت های پارلمانی دستگاه ها، سازمان ها و وزارتخانه ها در قالب لایحه و طرح در مجلس شورای اسلامی خواستار شد و افزود: اطاله دادرسی و مجازات های غیر بازدارنده و ناکار آمد از جمله مواردی است که زحمات شما در برقراری نظم و امنیت را دچار چالش کرده است.

وی حضور پر رنگ پلیس در معابر عمومی و میادین از نظر کمّی را خواستار شد و افزود: بی شک اگر وجود مردمانی با ایمان و نجیب نبود، کار حفظ نظم و امنیت برای نهادهای امنیتی با این حجم محدود عده و عده سخت تر می شد .

محمدی لائینی با بیان این که مردم این نظام و انقلاب را دوست دارند و با فتنه ها و اغتشاشات به هیچ وجه کنار نمی آیند، افزود: سال گذشته تعداد محدودی افراد غافل و جاهل آمدند و خیال خام  آن ها این بود که اگر حرکتی کنند بدنه ملت آنان را همراهی خواهد کرد و یک انقلاب بزرگ اتفاق می افتد، اما مردم با بصیرت ایران توطئه آنان را خنثی کردند.

وی با بیان این که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در کنار مجموعه اعتقادی، فرهنگی و حوزوی معنا و مفهوم پیدا می کند، افزود: چنین مجموعه ای بدون این، یک روز هم دوام نخواهد آورد.

آیت الله لائینی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث عفاف و حجاب و موضوع حرام شرعی و حرام سیاسی آن گفت: در بحث حرام شرعی کار فرهنگی و ایجابی با ما و دستگاه های فرهنگی است، اما در حوزه حرام سیاسی و اقدامات انتظامی و سلبی مسئولیت آن با شماست که هر دوی این ها باید در کنار یکدیگر انجام شود .

نماینده ولی فقیه در استان مازندران  با انتقاد از کم کاری دستگاه های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب و فشار مضاعف آن بر روی پلیس، عنوان داشت: اگر نهادهای فرهنگی کار خود را به درستی انجام دهند کار شما آسانتر خواهد شد، هرچند که اگر شما هم کار خود را درست انجام ندهید صرف کار فرهنگی جوابگو نیست.

وی با اشاره به شهادت کارکنان انتظامی درچند ماه اخیر و تسلیت شهادت 4 تن از کارکنان پلیس راه زاهدان در حادثه تروریستی، اذعان داشت: بی شک هجمه و ترور فرزندان ما در مجموعه خدوم نیروی انتظامی نشان دهنده تاثیرگذار بودن  فعالیت های این نهاد انقلابی است .#

------------------------------

تاکید بر برخورد جدی، بدون اغماض و قانونی با اراذل واوباش 

سردار رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی در ساری، بر برخورد جدی، بدون اغماض و قانونی با اراذل و اوباش که امنیت شهروندان را سلب می کنند تاکید کرد. 

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری پلیس، سردار سرتیپ پاسدار "قاسم رضایی" شب گذشته در جلسه کمیسیون عملیات فراجا در ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران، گفت: استان مازندران، استانی ولایتمدار، مهماندوست، ایثارگر و وفادار به آرمان های انقلاب است.

وی تصریح کرد: استان مازندران به واسطه دارا بودن منابع طبیعی و خدادای اعم از کوه دریا و جنگل همواره میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اظهار داشت: به جهت توریستی بودن استان مازندران و حضور بیشمار مسافران در ایام سال، میزان جرایم و اتفاقات از لحاظ آماری فراتر از یک استان است.

وی افزود: با توجه به اقدامات موثر فرماندهی انتظامی استان مازندران درحوزه های مختلف ماموریتی که موجبات رضایت مندی مسئولان استانی را بهمراه داشته، نشان دهنده تلاش های همه جانبه  فرماندهان و کارکنان انتظامی است و این امر مرهون همراهی خانواده بزرگ کارکنان است.

سردار رضایی، استان مازندران را استانی زنده در همه زمینه ها و فعال در تمام شئون فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست و افزود: در بازدیدی میدانی که امروز از سواحل دریا به عمل آمده مردم از عملکرد پلیس رضایت داشته اند.

جانشین فرماندهی انتظامی کل کشور بر مقابله جدی، هدفمند و با تعصب در حوزه های سرقت، اراذل و اوباش، کاهش تصادفات و پیشگیری از وقوع جرم، ارتقاء امنیت اخلاقی تاکید کرد.

سردار رضایی با بیان اینکه در مقابله با هنجارشکنان با اقتدار وارد شوید و فضا را برای آنان نا امن کنید، گفت: اقتدار شما موجبات امنیت، آرامش، آسایش مردم را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: دشمنان کماکان با جنگ ترکیبی و استفاده از  ورشکسته های سیاسی به  دنبال اهداف شوم خود هستند که این توطئه ها با هوشیاری ، درایت و مشارکت مردم ان شاالله به سرانجام  نخواهد رسید .

جانشین فرماندهی انتظامی کل کشور در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در موضوع عفاف و حجاب گفت: متاسفانه دشمن برای ترویج بی بند باری و انحطاط اخلاقی در جامعه اسلامی برنامه  دارد و با هدف قرار دادن خانواده بدنبال گرفتن غیرت مردان است.

رضایی با بیان اینکه هدف از قیام امام حسین احیای امر به معروف و نهی از منکر و حفظ ارزشهای اخلاقی در جامعه بوده و انقلاب ما هم برگرفته از قیام عاشورا است.

وی  اظهار کرد: حجاب یک واجب شرعی است که بر اساس آموزه های دینی و آئینی بر ما واجب است و همچنین یک حرام سیاسی است، یعنی بر اساس دستور قانونی که نشات گرفته از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، باید بر اساس قانونی اقدام کنیم.

 سردار رضایی با اشاره به اینکه حجاب در ادیان مختلف بوده و در دین اسلام نیز به عنوان یک واجب دینی تداوم دارد، گفت: پلیس هرگز اسیر جوسازی های خارجی و بعضا داخلی نخواهد شد و برابر قانون با هنجارشکنان جامعه برخورد خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به اجرای موفق و خوب طرح امنیت اجتماعی محله محور در استان مازندران ، تاکید کرد: باید با تعامل و ارتباط با محله های هدف، این طرح وسیع را به صورت ایجابی اجرا کنید.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بر برخورد جدی، بدون اغماض و قانونی با اراذل و اوباش که امنیت شهروندان را سلب می کنند تاکید کرد و افزود: اقتدار یعنی خود را ندیدن و به داد فریاد خواه رسیدن.

------------------------------

پلیس در هرجا بی قانونی و موضوعات خلاف قانون ببیند ورود می کند/فراجا همواره مدافع حقوق شهروندی است 

سردار رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس در هرجا بی قانونی و موضوعات خلاف قانون ببیند ورود می کند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "قاسم رضایی" در دیدار با آیت الله "محمدباقر محمدی لائینی" نماینده ولی فقیه در استان، با بیان این که استان مازندران یکی از استان های مکتبی با مردمانی بصیر و عالمانی هدایتگر است، گفت: استان مازندران به لحاظ برخورداری از نقاط گردشگری و تفرجگاه ها از جمله استان های مسافرپذیر و مورد توجه کشور است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، تصریح کرد:  همکاران انتظامی استان در کنار فعالیت های امنیتی و انتظامی تکیه گاهی برای سایر دستگاه ها، سازمان ها و نهادها از جمله بخش های اقتصادی، خدماتی، فرهنگی و ... به شمار می روند و با عزم و اراده ای که در کارکنان این مجموعه وجود دارد هیچ گونه خلاء مدیریتی در انتظامی استان وجود ندارد.

سردار رضایی، استان مازندران را بستر مناسبی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به لحاظ برخورداری از مردانی فهیم، ولایی و مقید به اصول و ارزش های انقلاب برشمرد و اظهار داشت: برخورد با هنجارشکنی ها یکی از مطالبات مردم این استان از پلیس است.

وی گردشگر پذیری، سرقت، حضور اتباع بیگانه و سلاح های غیر مجاز را به عنوان مهمترین دغدغه های مردم استان عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای ماموریت های پلیسی در این استان نیازمند کارهای ویژه ای است و خوشبختانه هیچ گونه مشکل امنیتی را شاهد نیستیم .

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اذعان داشت: عدم تناسب مجازات ها با جرم ضمن بروز مشکلاتی برای دستگاه های قضائی و انتظامی باعث بروز نگرانی ها در مردم و آسیب به حقوق شهروندی شده که این امر  نیازمند ورود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به این موضوع است.

این مقام انتظامی به موضوع پایین بودن هزینه های جرم و معضلات و مشکلات ناشی از آن در حاکمیت و مدیریت کشور پرداخت و گفت: مردم در تعارضات برای حفظ حقوق شهروندی خود به قانون و قوانینی که توسط قوه مقننه مصوب می شود تکیه می کنند که این قوانین باید بازدارنده باشد.

وی در ادامه با بیان این که پلیس در هرجا بی قانونی و موضوعات خلاف قانون ببیند ورود خواهد کرد، افزود: پلیس هرجا که احساس کند امنیت مردم هدف قرار گرفته به تکلیف قانونی خود عمل کرده و بدون مماشات با آن برخورد خواهد کرد.

رضایی با اشاره به رعایت 99 درصدی افراد با تذکر لسانی ماموران و گشت های امنیت اخلاقی در حوزه هنجارهای اجتماعی و عفاف و حجاب گفت: تنها یک درصد افراد در برابر قانون جری بوده که برابر قانون با آنان به صورت جدی برخورد خواهد شد و فراجا همواره مدافع حقوق شهروندی است و ملاک تنها کسب رضایت مردم و خدای متعال است.

وی استفاده مردم استان از مواهب الهی را حق مسلم آنان برشمرد و با بیان این که برخورد با ناهنجاری ها از مطالبات جدی مردم است، اظهار داشت: پلیس هرجا و با هر کسی که بخواهد حقوق مردم را رعایت نکرده و هنجارشکنی کند به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در خاتمه با اشاره به برنامه های خوبی که توسط دستگاه های نظامی، انتظامی و قضائی در سطح استان در حال اجراست برحمایت همه جانبه مسئولان استانی از این طرح ها تاکید کرد.#

------------------------------

کشف 45 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

سردار حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از کشف 45 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف 3 کامیون در شهرستان ساری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "سید موسی حسینی" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران بخش انتظامی رودپی شهرستان ساری در مسیر حوزه استحفاظي به 3کامیون حامل چوب مشکوک شدند.

وی، افزود: ماموران خودروی های مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها 45 تن چوب که توسط راننده خودرو ها به صورت غیرمجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ،کشف کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: رانندگان خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

سردار حسینی در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

------------------------------

برخورد قاطع پلیس با عرض اندام اراذل و اوباش در آمل 

سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري شروری که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر سلاح شرارت کرده بود، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" اظهار داشت: ماموران پليس امنيت عمومی شهرستان آمل طي رصد فضاي مجازي يکی از اراذل و اوباشی که در فضاي مجازي اقدام به انتشار فیلم و عکس از خود با سلاح کرده بود دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران با تلاش‌هاي شبانه روزي و با هماهنگي مرجع قضائي طي يک عمليات منسجم متهم را که دارای چندین فقره درگیری و شرارت نیز در پرونده داشت را دستگير کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم، يک قبضه اسلحه کشف و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي دادند.

سرهنگ داداش تبار ضمن اعلام اين مطلب که شهروندان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد با مرکز فوريت هاي پليسي110 تماس بگیرند، گفت: امنیت مردم خط قرمز ما بوده و پلیس اجازه عرض اندام به هنجارشکننان نخواهد داد و برابرقانون با آنها برخورد خواهد کرد.

------------------------------

کمپوت های آناناس با طعم تریاک در تنکابن 

سرهنگ دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف 9 کیلو گرم تریاک جاسازی شده در کمپوت های آناناس در آن شهرستان خبرداد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع انواع مواد مخدر توسط یک سوداگر مرگ، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، پس از انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را در عملیاتی غافلگیرانه که با خودروی خطی در حال تردد بود، دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی تنکابن از کشف 9 کیلو گرم تریاک از متهم که به طرز ماهرانه ای در بسته های دو کیلویی کمپود آناناس جاساز و پلمپ شده بود خبر داد و اظهار داشت: این سوداگر مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ دیلمی با بیان این که سوداگران مرگ همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده ها را دارند از شهروندان خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود بویژه قشر نوجوان، در صورت شناسایی عاملان سودجو مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار