نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه باید افق دید خود را در فرهنگ معرفتی ائمه اطهار (ع) بالا ببریم، گفت: عاشورا برای ما عبرت و درس است.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 26 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی در استانداری ایلام، اظهار کرد: هرچه شخصیت انسان والاتر باشد، اثر مرگ او فراتر و اثر گذارتر خواهد بود و کل جامعه بشری را دچار مصیبت می کند، جامعه بشری مدیون کسانیکه است که برای اجرای عدالت و تحقق آزادی جان خود را فدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما به این شکل هستند و در راس آنها سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرار دارد، تصریح کرد: امام حسین (ع) جانش را فدا کرد تا بندگان از جهالت، نادانی، سردرگمی و گمراهی نجات یابند.

امام جمعه ایلام با اشاره به ویژگی های زیارت عاشورا، تاکید کرد: انسان در زیارت عاشورا با یک زمزه عاشقانه با خدا ارتباط برقرار می کند، در این زیارت از خدا می خواهیم توفیق خونخواهی امام حسین (ع) را داشته باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: انسان با قرائت این دعای روح بخش، خود را بسیار نزدیک به امام حسین (ع) می بیند و جزیی از خانواده اباعبدالله (ع) احساس می کند که می خواهد برای خونخواهی به پا خیزد.

وی با اشاره به اینکه به عنوان شیعه باید از حقوق دین دفاع کنیم، تاکید کرد: اگر کسی علیه امام حسین(ع) باشد، ماهم در مقابل او باید قرار بگیریم، رفتارها و گفتار ما در عمل هم حسینی باشد.

امام جمعه ایلام افزود: این گردهمایی ها برای عزاداری و ذکر مصیب امام حسین (ع) و شهدای کربلا ارزشمند و باید برای زیارت با معرفت امام حسین تلاش کنیم،

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه برافراشته شدن پرچم عزاداری یعنی اینکه ما در عزای امام حسین(ع) شریک هستیم، تصریح کرد: راه و خط سرخ امام حسین (ع)، یک خط و اعلام جنگ دائمی در طول تاریخ در برابر همه ظالمان و استکبار جهانی است.

امام جمعه ایلام گفت: انسان حسینی خنثی نیست و به هر سمتی که غالب شود ؛ حرکت نمی کند؛ بلکه به دنبال خونخواهی امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: باید افق دید خود را در فرهنگ معرفتی ائمه اطهار(ع) بالا ببریم و در واقع یک مرزبندی عقیدتی و فکری برای همه ماست که در برابر دشمنان آن حضرت، دشمن و در برابر دوستان و یاران آن حضرت، دوست هستیم.

وی با اشاره به اینکه حضور در عزای اهل بیت (ع) یک نعمت و اثر آن همنشینی با ائمه اطهار (ع) است، افزود: عاشورا برای ما عبرت و درس است و وظیفه امروز ما نیز دفاع و پشتیبانی از ولایت و ثابت قدم بودن در این مسیر است.

امام جمعه ایلام: افق دید معرفتی مردم و مسئولان نسبت به ائمه اطهار (ع) باید بالا برود

استاندار ایلام نیز در این آیین گفت: نهضت عاشورا برای برپایی نظام اسلامی و در جهت امر به معروف و نهی از منکر بود و بقای اسلام نیز در سایه نهضت عاشورا ست.

حسن بهرام نیا افزود: امروز روزیست که امام حسین (ع) و اهل بیت اش به تاسی از جد بزرگوارش رسول مکرم اسلام (ص) برای بیان حقیقت قیام کرده و در دشت کربلا و نینوا به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: نهضت عاشورا تا سالهای سال زنده و پابرجا بوده و این نهضت استمرار خواهد داشت./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار