کد خبر: ۱۱۱۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 18 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 27/04/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------

کشف میلیاردی انواع کالای قاچاق در مازندران
سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف بالغ بر 140میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور در سطح استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمدپور" با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی چهارمین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور با بکارگیری تیم های عملیاتی در سطح استان به اجرا در آمد.
وی با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی محله محور و در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس به اجرا در آمد، افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مقدار 12هزار قلم انواع مواد غذایی،550 ثوب پوشاک، 8تن آرد،5 دستگاه لوازم خانگی، 60تن چوب آلات،24هزار نخ سیگار، 4 موتور سنگین، 2تن ذغال به ارزشی بالغ بر 140 میلیارد ریال کشف شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران اظهار داشت: در این طرح، 14 خودرو توقیف و 21 متهم با تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی و اموال مکشوفه به اداره منابع طبیعی آن شهرستان و سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليکي تحويل شد.
سرهنگ محمدپور در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا در سطح خرد و کلان، ازطريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند تا در کمترين زمان نسبت به دستگيري مجرمان اقدام گردد.
------------------------------------------
سارق ویلاهای خالی از سکنه در محمودآباد دستگیر شد
سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق ویلاهای یکی از شهرک های ساحلی با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمود حسین زاده" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و ویلاهای خالی از سکنه  درشهرک خانه دریا ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه فردی را که دارای سابقه سرقت در این شهرستان  بود به عنوان مظنون در این رابطه شناسایی کردند .
سرهنگ حسین زاده از دستگیری متهم پس از هماهنگی های قضائی خبر داد و گفت: این سارق حرفه ای در بازجویی به عمل آمده به 8 فقره سرقت از ویلاهای خالی از سکنه درشهرک خانه دریا اعتراف کرد .
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با بیان این که، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از کلیه اموال مسروقه از مخفیگاه متهم خبر داد .
سرهنگ حسین زاده در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: ضمن استفاده از تجهیزات الکترونیکی مناسب و تجهیز منزل خود به حفاظ مناسب، با اعلام به موقع هرگونه مسائل امنیتی و انتظامی پلیس را در اجرای هرچه بهتر ماموریت نظم و امنیت در جامعه یاری دهند.
------------------------------------------
دستگيري سارق تجهیزات ساختمانی در بابل
سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شناسایی و دستگيري سارق لوله مسی کولرهای گازی نصب شده در ساختمان های نوساز با 12 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ محمدزمان "شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد لوله های مسی کولرهای گازی  در سطح شهر ، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي تصريح کرد: ماموران پليس آگاهی این فرماندهی با تلاش شبانه روزي و بکار گيري گشت هاي نا محسوس سارق را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه وی را دستگیر کردند.
سرهنگ "شالیکار" در ادامه خاطرنشان کرد: این سارق حرفه ای در بازجويي هاي به عمل آمده توسط ماموران به 12 فقره سرقت در محدوده شهر بابل اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، در پايان  با تاکید بر توجه و رعايت مردم به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت ، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارق و مالخرقطعات خودرو در بهشهر
سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی جانشین انتظامی شهرستان بهشهر ، از دستگیری سارق و مالخر و کشف 25 فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو در خلیل شهر ، این شهرستان خبرداد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی " درتشريح اين خبرگفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در خلیل شهر این شهرستان ، موضوع به طور ويژه در دستور کار مأموران  قرار گرفت.
وي افزود: در بررسی جزئیات این پرونده،  با هوشیاری ماموران کلانتری 12 سارق حرفه ای و  مالخر با هماهنگی مرجع قضائی، شناسایی و دستگیرشدند.
"سرهنگ ابراهیمی"  ادامه داد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده  به 25  فقره سرقت اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ " ابراهیمی" در پایان به شهروندان توصیه کرد: هشدار های پلیس را جدی گرفته و خودروهای خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کنند .
------------------------------------------
آزاد سازی اراضی کشاورزی در "سیمرغ "
سرهنگ حسین اسدی فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از آزادسازي 12 هزار متر مربع از اراضي کشاورزي به ارزش بیش از 90 میلیارد ريال در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسین اسدی " بیان داشت: در راستاي مقابله و مبارزه با پديده شوم زمين خواري، تحقيقات ميداني و مقابله اي با تغيير کاربري غير قانوني و جلوگیری از ساخت و ساز در زمين هاي کشاورزي حوزه استحفاظی شهرستان سیمرغ  در دستور کار ماموران کلانتری 11 قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ ، تصریح کرد: پس از هماهنگي هاي قضائي و با همکاري کارشناسان جهاد کشاورزي این شهرستان زمين هاي مورد نظر شناسايي و در اقدامي عملياتي ديوارکشي ها و بنا هاي احداث شده در اين زمين ها تخريب شد.
وی خاطرنشان کرد: در اين عمليات12 هزار متر مربع از اراضي کشاورزي که به تصرف زمين خواران در آمده بود رها سازي و در اختيار بخش کشاورزي قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ ارزش زمين هاي رها سازي شده از چنگ زمين خواران را برابر نظر کارشناسان بیش از 90 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: در اين عملیات پلیسی 8 حکم قضائی به اجرا در آمد.
وی با اشاره به اين که تجاوز به اراضي ملي و کشاورزي تجاوز به حقوق همه مردم به ويژه نسل آينده اين کشور است، تصريح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و ساز غير مجاز در زمين هاي کشاورزي موجب اخلال در خودکفايي کشور در بخش کشاورزي و رواج بيکاري در جامعه خواهد شد.
------------------------------------------
دستگیری سارق اماکن خصوصی با 10 فقره سرقت در نوشهر
سرهنگ علی اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان "نوشهر"از شناسايي و دستگيري سارقان سابقه دار اماکن خصوصی با 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علی اکبر درویشی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی  قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصریح کرد: در اجرای ماموریت کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی فردی را که دارای سوابق متعدد کیفری در این شهرستان بوده است به عنوان مظنون شناسایی کردند.
سرهنگ درویشی در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده به سرقت از اماکن خصوصی  با هم دستی سارقی سابقه دار و یک مالخر در این شهرستان اعتراف کرد.
وی از کشف 2 دستگاه ، مخلوط کن بتن و تجهیزات ساختمانی از متهمان خبر داد و گفت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 10 فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرتسان نوشهر  در پايان ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی، ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست: ضمن رعایت اصول ایمنی و امنیتی و استفاده از نگهبان مورد وثوق ، از رها کردن وسایل و تجهیزات ساختمانی در محل کار  اجتناب نموده و لوازم کار و  وسایل را در جای امن نگهداری کنند.
------------------------------------------
انهدام باند سارقان منزل و اماکن خصوصی در ساری
سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری 5 سارق و مالخر سابقه دار مغازه و کشف 16 فقره سرقت در شهرستان ساری خبر داد.
سرهنگ "علی قیصری" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و اماکن در حوزه شهرستان ساری، موضوع پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان مازندران قرار گرفت.
وی افزود: با جمع آوری مستندات و دلایل و با بررسی اسناد و مدارک در صحنه های سرقت و اقدامات فنی و اطلاعاتی، مشخص شد سارق اصلی از سارقان سابقه دار و سطح یک استان بوده که با چندین نیابت قضایی، 5 سارق و مالخر دستگیر و کشف برخی از اموال سرقتی صورت گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران تصریح کرد: شهروندان درهای ورودی اماکن و منازل را از نوع کرکره های مشبک نصب و به مقاوم سازی اقدام نمایند و شب ها نیز روشنایی کافی در محوطه وجود داشته باشد و از سامانه های پلیس مثل مها و ...استفاده شود.
------------------------------------------
دستگیری 2 سوداگر مرگ در قائم شهر
سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر از دستگیری 2 سوداگر مرگو کشف 2 کيلوگرم مواد مخدر تریاک در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مهدی خادمی" گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق، توزیع و فروش مواد مخدر توسط 2 عامل افیونی در شهرستان قائم شهر موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 2 متهم زن و مرد در این ارتباط شدند.
وی از کشف 2 کیلوگرم تریاک در بازرسی از خودروی این سوداگران مرگ خبر داد و اظهار داشت: این 2 قاچاقچی مواد مخدر که اهل یکی از شهرستان های همجوار بوده اند در بازجویی های به عمل آمده به توزیع مواد مخدر در سطح استان اعتراف کردند.
سرهنگ" خادمی"در پایان یکی از مأموریت‌های مهم پلیس را مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه برشمرد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مبارزه با این بلای خانمانسوز، از شهروندان خواست:  با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات به موقع  به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي و برخورد با بر هم زنندگان نظم و امنیت ياري دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارق کابل مخابراتی در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق کابل های مخابراتی با 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " قاسم عزیزی" در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا، ماموران گشت دایره تجسس کلانتری 11 شهرستان، سارق را  در حال انتقال اموال مسروقه برای فروش، شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 6 فقره سرقت سیم برق و مخابرات در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شد.
سرهنگ عزیزی در خاتمه به نقش مشارکت های مردمی در برقراری نظم و امنیت اشاره کرد و از شهروندان خواست: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را بلافاصله از طریق سامانه110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری شکارچی غیرمجاز در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان "گلوگاه " از دستگیری شکارچی غیرمجاز و کشف یک جفت شاخ مارال محافظت شده و سلاح شکاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پي کسب خبری ازشهرستان ، مبنی بر شکار حیوانات محافظت شده توسط فردی در مناطق جنگلی این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
وي تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضایی با همکاری ماموران اداره محیط زیست با بررسی های میدانی و انجام اقدامات اطلاعاتی این شکارچی غیر مجاز را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از کشف یک قبضه سلاح شکاری ویک جفت شاخ مارال به ارزشی بالغ بر   100میلیون ریال از متهم خبر داد و اظهار داشت:  متهم از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
سرهنگ کلوانی در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از فعالیت های غیرقانونی شکارچیان، مراتب را از طریق تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری 9 سارق سابقه دار سیم برق در عباس آباد
سرهنگ ناصر صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 9 سارق سیم برق با 12 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصر صالحی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی 9 سارق حرفه ای شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 12 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ صالحی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
دستگیری سارق منزل در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساری از دستگيري سارق حرفه اي با 6 فقره سرقت منزل در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح حوزه استحفاظی ، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 14 ساری قرار گرفت .
وي بيان داشت: ماموران کلانتری14 ساری پس از تجزيه و تحليل سرقت هاي انجام شده ، سارق را شناسايي و با هماهنگي قضائي در يک عمليات ضربتي وی را در مخفيگاهش دستگير کردند.
سرهنگ حسن زاده، تصریح کرد: متهم در تحقيقات تخصصي به عمل آمده به 6 فقره سرقت منزل و به ارزش 3 میلیارد ریال در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.
فرمانده انتظامي شهرستان ساری در خاتمه يادآور شد: همراهي و تعامل مردم با پليس در شناسايي و دستگيري سارقان و مجرمان نقش بسزايي دارد و تقاضاي پليس از مردم اين است ضمن توجه به هشدارها ی پلیس ،منازل و اموال خود را به تجهيزات ايمني و محکم مجهز کنند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار