کد خبر: ۱۱۱۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 17 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 26/04/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

دستگیری 16 نفر از اراذل و اوباش در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان نور 

سردارحسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری 16 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی و اداذل و اوباش در چهارمین مرحله از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور در شهرستان نور خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار"حسن مفخمی شهرستانی" با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی چهارمین  مرحله از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور با بکارگیری تیم های عملیاتی استان در حوزه های امنیتی و انتظامی، اجتماعی ، فرهنگی ، اطلاعاتی ، انتظامی و ترافیکی در شهرستان نور به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی محله محور و در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس به اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح 5  قاچاقچی ، 30 عامل افیونی و 52 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع 22 کیلوگرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.

سردار مفخمی از  عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 29  سارق و مالخر مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از جمله 4 دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودروی سرقتی از آنان کشف شد .

این مقام انتظامی  به کشف 8 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه پلیس راه و راهنمایی و رانندگی 75 خودرو و 31 دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح توقیف شدند.

وی همچنین از دستگیری 125 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا بالغ بر 60 تن چوب جنگلی ،24 هزار نخ سیگار، 4 دستگاه موتورسیکلت و مقادیر قابل توجهی کالای خارجی قاچاق در این شهرستان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به دستگیری 16 نفر از اراذل و اوباش سطح یک در این عملیات، اظهار داشت: در اجرای طرح ناظر 19 خودرو به صورت فیزیکی توقیف و برای 916 خودرو نیز پیامک هشداری ارسال شد.

سردار مفخمی با اشاره به طرح نظارت الکترونیکی اماکن عمومی، تصریح کرد: ضمن ثبت و ارسال پیام تذکر برای 386 واحد صنفی در حوزه عفاف و حجاب  11 واحد صنفی متخلف پلمب و متصدیان آن به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز اگر دشمن در جبهه فرهنگی برنامه ریزی کرده، با همت و تلاش همه مردم عزیز و با همت و تلاش عزیزان ما در دستگاه های امنیتی مطمنا این توطئه ها نقش بر آب خواهد شد  .

وی با قدردانی از همه عزیزانی که در اجرای این طرح همکاری داشته اند اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است تا امنیتی در خور شان و منزلت مردم عزیز و مسافرانی که وارد این استان می شوند  که ولی نعمتان ما هستند در سراسر استان هدیه کنیم و این وظیفه و تکلیف ماست .

سردار مفخمی به عزم قاطع پلیس استان در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی اشاره کرد و از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخطی و قانون شکنی از سوی افراد هنجارشکن مراتب را سریعا به پلیس اطلاع دهند .

در پایان اجرای این طرح رزمایش فرهنگی و اجتماعی با حضور یگان های مجری طرح در سواحل شهرستان نور به اجرا در آمد .

------------------------------------------

کشف لوازم خانگی احتکاری در قائمشهر 

سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف احتکار انواع کالاهای لوازم خانگی از يک انبار به ارزش 23 ميليارد ريال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر بيان داشت: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و مبارزه با قاچاق و احتكار، کارآگاهان پليس امنيت اقتصادي شهرستان قائم شهر از وجود يک انبار احتکار لوازم خانگی در این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي اظهارداشت: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی با همکاری كارشناسان اداره صمت شهرستان در بازدید از انبار شناسایی شده ، مقادیر زیادی لوازم خانگی اعم از یخچال ، تلویزیون ، لباسشویی ، آبگرمکن و ... در برندهای مختلف کشف کردند که طی بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان این انبار در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبار ها ثبت نبوده و از مصادیق احتکار محسوب گردید.

------------------------------------------

کشف سرقت ساختمان های نیمه کاره در نکا 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگيري سارقان ساختمان های نیمه کاره و با 12فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از ساختمان نیمه کاره در سطح شهرستان نکا، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي، افزود: در اجرای این ماموریت، با تشکیل اکیپی ازماموران پلیس آگاهی و تابعه با بررسی دوربین های مداربسته و انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند 3سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامي نکا تصریح کرد: متهمین که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بوده است، در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به 12 فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره اعتراف کرد .

وی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهم واسترداد به مالباختگان خبر داد و اظهار داشت: این سارقین حرفه ای پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفی با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

سرهنگ عزیزی در پایان به شهروندان توصیه کرد: ضمن تجهیز اماکن خصوصی و کارگاه های خود به دوربین مداربسته و تجهیزات ایمنی در پیشگیری از سرقت مامورین انتظامی را یاری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگیری سارقان خودرو و کشف خودروی مسروقه در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری2 سارق خودرو در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو در شهر ساری، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت ها در دستور کار مامورین کلانتری 11 این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با افزایش و هدفمندسازی گشت زنی های انتظامی، ماموران کلانتری 11 ساری موفق به کشف خودرو پراید مسروقه در حین گشت زنی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری گفت: متهمان دستگیرشده به همراه خودرو سرقتی و مقادیری اموال مسروقه به کلانتری دلالت داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پایان ضمن اینکه متهم پس ازتشکیل پرونده تحویل مقام قضائی داده شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

پایان جولان عاملان شرارات و چاقوکشی در گلوگاه 

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری عاملان چاقوکشی و شرارت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوريت هاي پليسي110 مبنی بر وقوع یک مورد چاقوکشی در حوزه شهری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهمان پیش از حضور ماموران از محل متواری شده بود، افزود: با تحقیقات تخصصی و بررسی های بعمل آمده توسط پلیس اطلاعات و امنیت، 4نفر از عاملین چاقوکشی شناسایی و در يك عمليات غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصريح كرد: متهمان در تحقیقات اوليه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت و انگیزه خود را اختلافات شخصي اعلام کردند.

سرهنگ کلوانی با اشاره به اینکه برهم زدن نظم، امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است،گفت: ما اجازه جولان دادن به اراذل و اوباش را نخواهیم داد و با افراد خاطی بدون اغماض با شدت برابر قانون، برخورد خواهد کرد.

------------------------------------------

دستگیری سارق اماکن خصوصی در بهشهر 

سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت در این شهرستان، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی " درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی (خانه باغ ها) در سطح شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کارماموران قرار گرفت .

وی افزود: ماموران کلانتری 11 پس از بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی سارق حرفه ای در این شهرستان شدند .

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی، همچنین اظهار داشت: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 9 فقره سرقت ازخانه باغ ها در این شهرستان اعتراف کردو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

سرهنگ ابراهیمی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند. 

 

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: کارشناسان ارزش کشفيات مذکور را 23 ميليارد ريال برآورد کردند و همچنين پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني به همراه متهم به مراجع قضائي ارسال شد.

سرهنگ خادمی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالاهاي اصلي و ضروري مردم، يکي از اولويت هاي مهم پليس است که در اين راستا با تشکيل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شاهد اقدامات خوبي در اين زمينه بوده ايم.#

------------------------------------------

دستگيري باند سرقت احشام و کشف 8 فقره سرقت در "میاندورود" 

سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود ازدستگيری 9 سارق حرفه ای احشام با کشف 8 فقره سرقت درآن شهرستان خبر داد. 

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" درتشريح جرئيات اين خبر اظهار داشت: در پي سرقت احشام در يکي از روستاهاي بخش میاندورود، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات پلیسی متهمان را شناسايي و در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی همزمان، آنان را در مخفيگاهشان دستگير کردند.

سرهنگ راست خدیو تصریح کرد: متهمان در بازجويي فنی پس از موجه با شواهد و قرِائن و ادله موجود، ضمن اعتراف به تشکیل باند سرقت احشام، تاکنون به 8 فقره سرقت احشام به تعداد 50 راس گوسفند و 5 راس گاو در این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود در پايان با اشاره به این که متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، از صاحبان احشام خواست: ضمن تجهیز محل های نگهداری دام و ...و  استفاده از حفاظ هاي مناسب با گزارش سريع موارد مشكوك به مركز فوريت هاي پليسي 110 پلیس را در مقابله با قانون شکنان ياري کنند.

------------------------------------------

دستگیری سارق اینترنتی در آمل 

سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی با کلاهبرداری 12 میلیارد ریالی در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه تعدادی از کاربران فضای مجازی به مراجع انتظامی و قضائی مبنی بر سرقت از حساب بانکی آنان، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: کارآگاهان پلیس فتا پس از بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی کردند .

سرهنگ داداش تبار، تصریح کرد: متهم که با ورورد به یکی از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی ضمن دسترسی به اطلاعات حساب اشخاص، اقدام به سرقت وجه از آنان می کرد، پس از هماهنگی های قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد .

وی، افزود: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به سرقت ازچندین نفر کاربران فضای مجازی در این شهرستان جمعا به مبلغ 12میلیارد اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده، با صدور حکم قضائی روانه زندان شده است، به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: ضمن توجه به هشدارهای پلیس، از قرار دادن اطلاعات خصوصی خود نزد افراد ناشناس خودداری کرده و ضمن فعال کردن سامانه پیامکی حساب های بانکی خود در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس 110 اعلام دارند .

------------------------------------------

کشف10 کيلو گرم مواد مخدر در نوشهر 

سرهنگ علی اکبر درویشی فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از کشف 10 کيلو مواد مخدر و دستگيري 3 سوداگران مرگ در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر درویشی" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستاي تداوم اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده شهري و روستايي و در پي دريافت گزارشي مبني برقاچاق و حمل مواد مخدر توسط قاچاقچیان مواد مخدر در سطح شهرستان ، شناسايي و دستگيري آن در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان طي ماموريت موفقیت آمیز پس از چندين روز تعقيب و مراقبت در نهايت موفق به شناسايي و دستگيري متهمان شده و در بازرسي از خودرو آنان مقدار 10 کيلو گرم مواد مخدر تریاک را كشف کردند.

سرهنگ درویشی با اشاره به اينکه در اين راستا 3 توزيع کننده و قاچاقچی مواد مخدر دستگير شدند و یک خودرو پژو پارس توقیف شد، بيان داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده به همراه مواد مکشوفه براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر در پايان ضمن تاکيد بر همکاري و ارتباط مداوم با پليس، از شهروندان خواست: درصورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاري و موارد مشکوک در شهرستان و يا خبر فروش مواد ويرانگر، مراتب را از طريق تلفن فوريت هاي پليس110 اعلام تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود. 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار