باغ سازگاری ارقام زیتون در شیراز با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و دبیر کل اجرایی شورای بین‌المللی زیتون افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ 09 July 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: توسعه کاشت ارقام مقاوم به خشکسالی اولویت زیتون کاران مناطق خشک و مناطق اصلی این اقلیم شامل آفریقای مرکزی، بخش‌هایی از آمریکای جنوبی و همچنین شمال و شرق استرالیا اعلام شد.
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد: کلکسیون بین‌المللی ارقام زیتون پروژه مشترک ارقام سالم‌سازی شده و گواهی شده ایران و شورای بین‌المللی زیتون است که در باغ بش در بلوار امیرکبیر شهر شیراز واقع شده است.
به گفته معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در کلکسیون بین المللی ارقام زیتون در جنوب ایران در شیراز بیش از ۱۱۰ رقم زیتون کشت و تولید و بانک ژن زیتون در استان فارس تقویت خواهد شد.
عبدالطیف قدیرا دبیر کل اجرایی شورای بین‌المللی زیتون در حاشیه سفر به شیراز و افتتاح باغ سازگاری ارقام زیتون گفت: در این سفر بیشتر مبحث توسعه کاشت زیتون مدنظر بوده است. رویکرد توسعه کاشت زیتون در دنیا تنها رویکرد اقتصادی آن نیست بلکه مسائل مختلفی در حوزه سلامتی و اجتماعی نیز به دنبال دارد که خیلی مهم است.
این مقام بین المللی با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان امروزه به کاشت و مصرف زیتون روی آورده‌اند، اظهار کرد: مسئله‌ای که برای آن‌ها خیلی اهمیت دارد مقاومت این گونه گیاهی در مقابل تغییرات اقلیمی و به خصوص خشکی‌ها و کم آبی‌هایی است که وجود دارد.بهره برداری از باغ سازگاری زیتون در شیراز

قدیرا با اشاره به شرایط خشکی استان فارس و مقاومت گیاه زیتون در این شرایط سخت، گفت: توسعه کاشت زیتون می‌تواند یک عاملی باشد در مقابل فرسایش که این نکته بسیار مهمی است که در قرآن هم از آن بسیار یاد شده و از زیتون به عنوان یک درخت مبارک و یک شجره مبارک یاد شده و آن باعث شده که ما الان اینجا دور هم باشیم.

برچسب ها: افتتاح ، باغ زیتون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار