معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت مؤظف به فراهم‌سازی زیرساخت‌های مردمی‌سازی اقتصاد است، گفت: این اختیار به استانداران داده شده است که موضوع مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان‌ها را در استان‌ها دنبال‌ و از منابع تحت اختیار به درستی استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۱۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ 07 July 2023

به گزارش تابناک قم، روح الله دهقانی فیروزآبادی در دیدار با سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم، با تاکید بر اینکه مردم باید در عرصه‌های اقتصادی نقش پررنگ‌تری داشته باشند، بیان کرد: این اختیار به استانداران داده شده که موضوع مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان‌ها را در استان‌ها دنبال‌ کرده و از منابع تحت اختیار به درستی استفاده کنند.

وی گفت: مردمی‌سازی اقتصاد بسیار حائز اهمیت است و مبدا این مسئله از حاکمیت شروع می‌شود. در امر مردمی‌سازی دولت موظف است شرایط و زیرساخت‌ها را برای فعالیت بخش‌خصوصی و مردم فراهم سازد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور بیان کرد: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در بحث منابع انجام شده است، برای مثال منابع مالی بنیاد نخبگان ۷ برابر شده است.

همچنین، استاندار قم در این دیدار بیان کرد: نیروی کار انسانی نخبه و تراز عالی یکی از نعمت‌هایی است که در استان قم با آن مواجه هستیم‌.

وی افزود: جوانان انقلابی نخبه و دانشمند در این استان گردهم آمده و ظرفیتی ایجاد کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان اقدامات موثری انجام داد.

استاندار قم تصریح کرد: قم استان دانش و علم، دین، باور، اعتقاد و به تعبیر مقام معظم رهبری مادر انقلاب است که جایگاه خوبی در کشور دارد.

شاهچراغی عنوان کرد: باتوجه به اقتضائاتی که در استان قم داریم می‌توانیم زمینه و الگوی علمی که منتهی به دین است و باعث رشد و تعالی انسان می‌شود را در کشور معرفی کنیم.

وی در پایان اشاره کرد: علاوه‌بر نیروی انسانی داخلی در قم، شاهد حضور دانشجویان و دانش‌پژوهانی از ۱۳۵ کشور هستیم که می‌توان در برخی امور از آن‌ها استفاده کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار