مدیرکل کمیته امداد مازندران در جلسه شورای زکات استان:
مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: تقویت و توسعه شورای زکات روستایی که هسته های کوچک مقاومتی هستند، که با تشکیل ۳۲۰۰ شورای زکات روستایی می‌تواند برای ما تولید قدرت در شبکه احسان و نیکوکاری استان داشته باشد‌.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 02 July 2023

به گزارش تابناک مازندران، امروز در جلسه شورای زکات که با حضور نماینده ولی فقیه آیت‌الله محمدی لائینی و اعضاء شورای زکات استان در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی با بیان اینکه، تأکید قرآن بر زکات روشن است و هم‌ترازی زکات با نماز، خود جایگاه زکات را روشن می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر آنکه در روایات و آیات قرآن آمده است که اگر کسی باوجود واجب بودن زکات بر او، زکات را نپردازد در روز قیامت در صف مسلمانان قرار نمی‌گیرد.

 

چشم انداز تشکیل ۳۲۰۰ شورای زکات در روستاهای مازندران

وی تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم مبلّغ و اگر شده عامل زکات باشیم، احکام‌الله، امانات‌الله هستند و باید تحویل مردم بدهند، إنشاألله شبکه ائمه جمعه، همه روحانیت و مبلغین، برای ترویج و تشویق به پرداخت زکات تلاش نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) که بار سنگین مدیریت و جمع‌آوری زکات را برعهده دارد می‌تواند برای خود یک «اتاق اندیشه‌ورزی» و «کمیته بررسی چگونگی افزایش مقادیر زکات» و «تشویق آحاد جامعه» را داشته باشد.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط کمیته امداد استان با اشاره به این‌که، سال ۱۳۹۸ نسبت به ۱۳۹۹ تفاوت زیادی داشت که از ۲۰ میلیارد به بیش از ۱۰۰ میلیارد رسید خاطرنشان کرد: این موضوع جای تفکر و بررسی دارد.

وی تصریح کرد: ممکن است در مازندران، اقلام واجب کم و مستحب زیاد باشد، اما ما حجم‌محور نیستیم بلکه واجب‌محور هستیم، بنابراین باید به اینکه مردم از زیرِبار دِینِ واجب خلاص شوند توجه کنیم، انسان نسبت به مستحبات دِین ندارد اما نسبت به واجبات دِین دارد.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان مازندران تأکید کرد: همه نهادهایی که در امر زکات همکاری دارند «نباید» کاری کنند که زکات در مصرف، «عمران‌محور» شود، بلکه «باید» «فقیر محور» باشد این در اولویت هست؛ یعنی حتما باید مدیریت شود تا بخش اعظم به فقرا برسد.

 

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران با توجه به ضرورت ایجاد یک برنامه تحولی در شورای زکات استان اظهار داشت: باید قدرت انتشار و توسعه برای ما در تمامی مناطق استان ایجاد شود.

 

چشم انداز تشکیل ۳۲۰۰ شورای زکات در روستاهای مازندران  

میثم معافی بیان داشت: تقویت و توسعه شورای زکات روستایی که هسته های کوچک مقاومتی هستند، که با تشکیل ۳۲۰۰ شورای زکات روستایی می‌تواند برای ما تولید قدرت در شبکه احسان و نیکوکاری استان داشته باشد‌.

وی با اشاره به اینکه شورای زکات قانونی‌ترین و محکم ترین سازوکار در شبکه احسان و نیکوکاری است افزود: با تشکیل کار گروههای مشخص با حضور نمایندگان ۱۰ دستگاه موظف در حوزه زکات، انضباط تشکیلاتی و گروهی برای رسیدن به یک تکلیف مشخص شکل می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با توجه به فرموده مقام معظم رهبری در جهت فاصله گرفتن نهادهای حمایتی از تصدی گری و مردم محور و مسجد محور و محله محور شدن امور بیان داشت: کار مهم این شوراهای زکات روستایی را، شناسایی ظرفیت های بالفعل و بالقوه، شناسایی فقرا، کمک به برقراری عدالت اجتماعی و... دانست.

معافی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۱۰۹ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد و امسال نیز در سه ماهه نخست ۶۰ میلیارد تومان جمع آوری گردید که با ایجاد یک انضباط تشکیلاتی و گروهی و قدرت انتشار قوی، می‌توانیم شاهد جمع آوری ۱۰۰۰ میلیارد تومان زکات در سال‌جاری باشیم.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار