عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی پیش‌رو نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است به عنوان نمونه نرخ خودروهای پراید و تیبا با 4 سرنشین در سال گذشته برای هر نفر ماهیانه 478 هزار تومان بوده است که این مبلغ به 559 هزار تومان افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱ 01 July 2023

به گزارش تابناک قم، حسن طلائی در گفت‌وگویی با اشاره به نرخ پیشنهادی کرایه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان، گفت: تعرفه‌ نرخ کرایه سرویس‌های مدارس بر مبنای چند متغیر تعیین می‌شود، این متغیرها به مؤلفه‌هایی همچون مسافت منزل تا مدرسه، نوع وسیله نقلیه‌ای که برای سرویس مورد استفاده قرار می‌گیرد و تعداد سرنشینان سرویس‌ها، بالا رفتن قیمت و هزینه های جاری خودرو نسبت به سال گذشته اثرگذار است.

وی ادامه داد: با جمع بندی همه موارد مطروحه، نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی پیش رو با کاهش 38 درصدی نرخ پیشنهادی اولیه، نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: در خودروهای پراید و تیبا با 4 سرنشین دانش آموز در سال گذشته، مبلغ پرداختی هر نفر با پنج شنبه تعطیل، ماهیانه 478 هزار و 800 تومان بوده است که این مبلغ به  559 هزار و 800 تومان در سال جدید تحصیلی افزایش پیدا خواهد کرد.

طلائی ادامه داد: در خصوص خودروهای سمند، پژو و خوردورهای مشابه با 4 سرنشین دانش آموز، مبلغ پرداختی در سال گذشته برای هر نفر با پنج شنبه تعطیل، ماهیانه 518 هزار و 400 تومان بوده است که این مبلغ به 607 هزار و 500 تومان در سال جدید تحصیلی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص خودروهای ون نیز، بیان کرد:  میزان پرداختی هر نفر با پنج شنبه تعطیل ماهیانه 318 هزار و 150 تومان بوده است که این مبلغ به 370 هزار و 350 تومان در سال جدید تحصیلی افزایش پیدا خواهد کرد.

طلائی با اشاره به دغدغه های خانواده ها و اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص امنیت سرویس های مدارس، گفت: گاهی مشاهده می‌شود در سرویس های آزادبر تعداد ۵ تا 6 دانش آموز در خودروی سواری حضور دارند، که از نظر ایمنی، امکان بروز حوادث ناگوار برای این عزیزان وجود دارد.

وی ادامه داد: تأکید شورای اسلامی شهر، نظارت بیشتر و بهتر بر ایمنی و سلامت خودروهایی است که برای سرویس‌های مدارس خدمت ارائه می دهند، که در فرآیند مد نظر، متقاضیان با ثبت نام در سامانه سپند سازمان تاکسیرانی قم، پس از  احراز صلاحیت‌های اخلاقی و حرفه‌ ای رانندگانی، در این سرویس‌ها به کار گرفته خواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نحوه ابلاغ این نرخ پیشنهادی، اظهار کرد: نرخ پیشنهادی پس از بررسی در شورا و کاهش قابل توجه نرخ پیشنهادی، پس از تائید فرمانداری، روند ابلاغ آن قبل از بازگشایی مدارس از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار