استاندار گیلان:
دکتر اسدالله عباسی در ابتدای سفر به بخش خشکبیجار، با حضور در گلزار شهدای این بخش با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید پیمان کرد.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷ 30 June 2023

با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی ۵۰ هزار تن برنج باقی مانده در دست کشاورزان گیلانی خریداری می‌شود.با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی ۵۰ هزار تن برنج باقی مانده در دست کشاورزان گیلانی خریداری می‌شود.با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی ۵۰ هزار تن برنج باقی مانده در دست کشاورزان گیلانی خریداری می‌شود.با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی ۵۰ هزار تن برنج باقی مانده در دست کشاورزان گیلانی خریداری می‌شود.با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی ۵۰ هزار تن برنج باقی مانده در دست کشاورزان گیلانی خریداری می‌شود.با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی ۵۰ هزار تن برنج باقی مانده در دست کشاورزان گیلانی خریداری می‌شود.با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی ۵۰ هزار تن برنج باقی مانده در دست کشاورزان گیلانی خریداری می‌شود.

به گزارش تابناک گیلان استاندار گیلان دراین بازدید با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور مستمر مسئولان در بین مردم است، گفت: بدون شک در این برهه از زمان که مرم در برخی از حوزه‌ها با مشکلاتی مواجه هستند، آگاهی بخشی از طرف مسئولان به مردم باعث کاهش دلهره، نگرانی و فشار روحی و روانی در جامعه می‌شود.

دکتر اسدالله عباسی گفت: مردمی کردن اقتصاد، گره نزدن معیشت مردم به مذاکرات، ارتباط با کشور‌های حاشیه خزر و توجه ویژه به صادرات محصولات کشاورزی از جمله برنامه‌های مهم دولت در راستای بازگشت ثبات به بازار است.

وی با تأکید بر لزوم حل مشکلات مردم بخش خشکبیجار در حوزه‌های مختلف، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم این منطقه کمبود آب کشاورزی است که در این خصوص در قرارگاه جهادی مدیریت آب تمامی این موارد بررسی و با بارندگی‌های اخیر مشکل آب مورد نیاز شالیزار‌ها تا حدودی بر طرف شده است.

برنج باقی مانده کشاورزان گیلانی خریداری می‌شود

استاندار گیلان سپس در نماز جمعه خشکبیجار شرکت کرد و در جمع نمازگزاران گفت: برنج باقی مانده در دست کشاورزان گیلانی با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی خریداری می‌شود.

دکتر اسدالله عباسی مهمترین شغل مردم خشکبیجار را کشاورزی و تولید انواع محصولات باغی دانست و گفت: از هیچ تلاشی برای رفع دغدغه این مردم دریغ نخواهم کرد.

وی گفت: اگر کشاورز زمین خود را آباد نکند با مشکل اقتصادی، معیشتی و تولید مواجه می‌شود به این منظور با مدیریت و تلاش شبانه روزی اجازه ندادیم کشاورز با بی آبی مواجه شود.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به کمبود قدرت برق در منطقه خشکبیجار بر لزوم توجه به تهیه زمین برای ساخت ایستگاه‌های فشار قوی تولید برق در بخش خشکبیجار اشاره کرد و گفت: در خصوص قیمت زمین در منطقه خشکبیجار، دولت نمی‌تواند فراتر از قیمت کارشناسی اعلام شده توسط دادگستری پرداخت کند.

افزایش مصرف برق در استان نگران کننده است

استاندار گیلان با ابراز نگرانی از افزایش مصرف برق در استان در چند هفته اخیر، گفت: دزدی کابل‌های برق، منطقه خشکبیجار را با مشکل مواجه کرده و دهیاری و نیروی انتظامی باید سارقان را شناسایی و با آنان بر خورد کنند.

دکتر اسدالله عباسی مدیران آب و فاضلاب را مکلف کرد دلایل مشکل آب آشامیدنی در برخی از مناطق خشکبیجار را بررسی و علت این مشکل را به استانداری اعلام کنند.

واردات برنج تا ۳ ماه بعد از برداشت محصول ممنوع است

وی با بیان اینکه بر اساس قانون دولت تا سه ماه بعد از برداشت محصول شالیکاران حق واردات برنج را ندارد، افزود: بعد از مشخص شدن میزان تولید برنج در کشور، نیازسنجی‌های لازم انجام شده و بر اساس نیاز جامعه دولت به منظور تنظیم بازار برنج وارد کشور خواهد کرد.

استاندار گیلان در ادامه با انتقاد از وضعیت کیفیت پخت نان در این استان، گفت: گندم با کلی تلاش وارد گیلان شده و در اختیار نانوا قرار می‌گیرد، ولی متأسفانه کیفیت نان تعریف چندانی ندارد و فرمانداران باید بر این امر نظارت بیشتری داشته باشند.

دکتر اسدالله عباسی پس از اقامه نماز جمعه با نماز گزاران این بخش گفتگو کرد و به مدیران دستگاه‌هایی که در این دیدار وی را همراهی می‌کردند دستورات لازم را برای حل مشکلات مردم خشکبیجار صادر کرد.

استاندار گیلان همچنین در بازدید از چگونگی اجرای طرح ساماندهی سواحل امین آباد و مروارید، ساماندهی سواحل گیلان را خوب ارزیابی کرد گفت: گیلان بیش از ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد که فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید در مناطق بی خطر شنا، طرح سالم سازی را اجرا کنند‌.

وی اظهار داشت: در کل سواحل گیلان ۳۵ نقطه برای طرح ساماندهی مشخص شده است که گردشگران بومی و غیر بومی می‌توانند از آن استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار