در شورای عالی ورزش استان مطرح شد؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: ادارات باید در بحث ورزش و ترویج رسانه‌ای ورزش همکاری داشته باشند اما متأسفانه در بحث اطلاع‌رسانی و رسانه ضعف اساسی در ورزش وجود دارد و باید هر چه سریع‌تر این روند اصلاح شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ 26 June 2023

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: ادارات باید در بحث ورزش و ترویج رسانه‌ای ورزش همکاری داشته باشند اما متأسفانه در بحث اطلاع‌رسانی و رسانه ضعف اساسی در ورزش وجود دارد و باید هر چه سریع‌تر این روند اصلاح شود.

به گزارش تابناک همدان از ایسنا، حسن رضانیا دوشنبه ۵ تیرماه در شورای عالی تربیت بدنی و ورزش استان همدان، با تأکید بر اینکه اقدامات سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تاکنون در حوزه زیرساختی و توجه به ورزش همگانی و قهرمانی قابل تقدیر بوده است، اظهار کرد: باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای فعالیت‌هایی که دارد در ورزش انجام می‌شود، تدوین شود و این امر یک ضرورت است و دستگاه ورزش که متولی اصلی ورزش در استان است و دیگر ادارات باید در بحث ورزش و ترویج رسانه‌ای ورزش همکاری داشته باشند اما متأسفانه در بحث اطلاع‌رسانی و رسانه ضعف اساسی در ورزش وجود دارد و باید هر چه سریع‌تر این روند اصلاح شود.

وی افزود: امسال، سال انتخابات است و باید با پخش اقدامات دولت، میل مردم و جوانان را برای شرکت در انتخابات مضاعف کنیم چراکه جریان معاند دارد با افکار عمومی ما بازی کرده و به مردم و جوانان ما یأس و ناامیدی القا می‌کند.

رضانیا تأکید کرد: باید انتظار خودمان را از ورزش بالا ببریم و همین کارهای فعلی نیز کافی نیست و ان‌شاالله با حضور مدیرکل فعلی ورزش و جوانان، ورزش استان روندی روبه‌رشد خواهد داشت.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بهتر است یک هیأت اندیشه‌ورز رسانه‌ای با حضور خبرگان و خبرنگاران ورزشی استان برای بهبود عملیات روانی تشکیل دهد و از جامعه‌شناسان و اساتید خبره دانشگاه نیز استفاده کند و باید توجه بیشتری به خبرنگاران ورزشی و پیوست رسانه‌ای صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان برنامه‌ریزی‌های دقیق خود در سال آینده را به استانداری ارائه دهد تا با حمایت ورزشکاران اتفاقات خوبی در بازی‌های آسیایی رخ دهد.

رضانیا به ادارات کل استان همدان اولتیماتوم داد: با دستگاهی که کارهای مصوب شده در این نشست را انجام ندهد به شدت برخورد جدی خواهیم کرد و همه دستگاه‌ها و ادارات‌کل موظف هستند در ورزش همراهی کنند، باید از قانون تبعیت و به وظیفه خودشان در جهت همکاری با اداره ورزش و ورزش همگانی عمل کنند و مجدداً تأکید می‌کنم برگزاری این جلسات بی‌دلیل نیست و تا یک هفته آینده این مسائل حل شود.

وی در پایان گفت: دستگاه‌های اجرایی در حوزه برگزاری باشکوه مسابقات مینی فوتبال به اداره کل ورزش و جوانان استان کمک کنند و از صداوسیما با وجود تمامی محدودیت‌هایش انتظار داریم مانند همیشه همکاری لازم با ورزش استان و هیأت ورزش همگانی را داشته باشد. 

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه جلسه در راستای اقداماتی است که در حوزه ورزش و جوانان استان همدان برقرار شده، مطرح کرد: با کمک کارمندان زحمت‌کش اداره کل ورزش و جوانان و استانداری توانستیم برنامه‌های شاخصی تحت عنوان جشن وصال در شهرستان‌های استان برگزار کنیم.

علی حقیقی افزود: با تخصیص اعتباراتی از سفر ریاست جمهوری تلاش‌های بسیار فراوانی در ۱۱ ماه گذشته انجام شده و ۱۰ پروژه شاخص افتتاح شده است.

وی خاطرنشان کرد: شش استخر در فاصله زمانی شش ماهه در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح شده و شش زمین مینی فوتبال در روستاها و فضاهای مختلف مانند اسلامشهر و آقگل نیز افتتاح خواهد شد.

حقیقی تصریح کرد: مراسم تجلیل از قهرمانان طی چهار سال گذشته مغفول مانده بود و توانستیم امسال از این عزیزان که جمعیت زیادی بودند با کمک استاندار تقدیر کنیم. 

وی تأکید کرد: در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و در حوزه بانوان و آقایان مستعدان فراوانی از همدان در چین حضور پیدا خواهند کرد و حمایت‌های مالی و معنوی از آنها خواهیم داشت. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: رشد ۳۳۳ درصدی در کسب مدال‌های آسیایی، برگزاری ۳۸۷ برنامه ورزش های همگانی و رشد ۴۰ درصدی بیمه‌شدگان ورزشی بخشی مختصر از اقدامات دستگاه ورزش است.

در ادامه رئیس هیأت ورزش های همگانی استان همدان و مشاور عالی فدراسیون ورزش هاف همگانی کشور با بیان اینکه مینی فوتبال در همدان با حضور ۵۲۰ تیم شامل ۱۱۸ تیم بانوان و ۴۰۲ تیم آقایان و ۶۲۰۰ نفر در تیم‌ها کار خود را آغاز خواهد کرد، گفت: کمتر از یک ماه پیش افتتاحیه باشکوه مسابقات در شهرستان ملایر برگزار شد.

هادی سبزواری با بیان اینکه توقع داریم برگزاری همایش‌های پیاده روی با پخش زنده از شبکه سه همراه باشد، ادامه داد: همانند سال‌های پیشین که بیشترین پخش زنده مختص به ورزش های همگانی همدان بود، در سال انتخابات برای ایجاد شور و نشاط در میان مردم این امر ضرورت دارد.

سبزواری تصریح کرد: همکاری چند دستگاه مانند اداره کار و تعاون و شهرداری با هیأت همگانی قابل تقدیر است و ضرورت دارد باقی دستگاه‌های اجرایی نیز وارد گود ورزش همگانی شوند.

رئیس هیأت ورزش های همگانی استان همدان در پایان گفت: ضرورت دارد به اهمیت ورزش همگانی و ایجاد شور و نشاط در میان مردم توجه شود چراکه هم‌اکنون با مشکلات زیادی در کشور به ویژه سلامتی مردم روبرو هستیم و باید اقدامات مؤثری با کمک استانداری صورت گیرد. 

رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان همدان در ادامه اظهار کرد: در بحث مردمی‌سازی اماکن ورزشی نگاه ویژه‌ای به مباحث حقوقی و قضایی صورت بگیرد تا مشکلی برای مسئولان و ورزش به وجود نیاید.

غلامرضا خاکساری افزود: در شورای فرهنگ عمومی به عنوان نماینده ورزش باستانی نیز دعوت شده‌ایم همچنین در این جلسه که نشان از دغدغه استان برای ورزش باستانی است حضور داریم و خداروشکر استانی پیش‌رو در این زمینه در کشور هستیم.

وی افزود: ورزش زورخانه‌ای با توجه به شرایطی که دارد ورزش مدال‌آور نیست و با وجود مشکلات تحریم، تورم‌ها و فدراسیون جهانی در ایران ظرفیت‌های بسیاری از رشته‌ها در باستانی وجود ندارد و جای تأسف دارد.

خاکساری تصریح کرد: ورزشکاران می‌بینند که مدال‌آوری در رشته‌های دیگر است و تخفیف و جایزه‌ها برای آنها است و ما باید با توجه به ورزش باستانی باعث نشویم ورزشکاران به این رشته تمایل نداشته باشند و به تأکیدات مقام معظم رهبری به زورخانه و ورزش پهلوانی نیز توجه کنیم.

خاکساری بیان کرد: غفلت ما باعث شد آذربایجانی‌ها بخواهند ورزش ملی ما را به ناحق به نام خودشان مصادره کنند که با اقدام فوری از این حرکت جلوگیری شد.

رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان همدان مطرح کرد: ۱۸ زورخانه فعال در استان داریم و هفت زورخانه نیز نیمه کاره و غیرفعال است و در فامنین زورخانه نداریم و قرار است به زودی افتتاح شود.

وی با بیان اینکه اگر اقدامات انجام شود به تعداد زیادی از زورخانه‌ها می‌رسیم و در کشور بیش از پیش پیش‌رو می‌شویم، تأکید کرد: زورخانه بین‌المللی ما با وجود مشکلات مالی مقداری از برنامه عقب افتاده اما تلاش می‌کنیم زورخانه بین‌المللی با کمک سازمان برنامه و بودجه به زودی افتتاح شود.

خاکساری مطرح کرد: فیلم‌های ضدتبلیغ باستانی باعث شده برخی از مردم فکر کنند همه زورخانه‌ای‌ها انسان‌های زندانی و قلدر هستند و باید در ساخت فیلم‌ها به موضوع تبلیغ مناسب برای ورزش پهلوانی توجه شود.

وی در پایان گفت: زورخانه‌ای فعال و پرقدمت با نام "همه‌کسی" در همدان داریم که از اداره ورزش مجوز نگرفته و مدعی است از میراث فرهنگی مجوز گرفته که اگر چنین است باید موزه باشد نه اینکه در آن ورزش کنند چراکه بخش‌های حقوقی و سیاسی آن برای ما دچار مشکل شده است و امیدواریم اداره میراث و ورزش با هم مشکل را حل کنند و اگر می‌خواهند در آنجا جا ورزش کنند باید کمیسیون ماده ۵ را بررسی کنند و از ما مجوز بگیرند.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان نیز اظهار کرد: به دنبال راه‌اندازی جاده تندرستی با همراهی اداره ورزش هستیم و در آینده مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار خواهد گرفت.

هادی بلوری‌نوین با بیان اینکه مباحث کارشناسی و امنیتی جاده سلامتی برای ما اهمیت فراوانی دارد و با دقت نظر بر این موضوع پروژه را به اتمام می‌رسانیم، گفت: شهرداری از تمام توان خود برای توسعه ورزش همگانی و کمک به ورزش استان استفاده خواهد کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار