مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: جمع آوری نخاله‌های حریم راه‌های استان کرمانشاه نیازمند عزم تمام مسئولین است.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ 19 June 2023

جمع آوری نخاله‌های حریم راه‌ها نیازمند عزم تمام مسئولین استبه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر فریبرزکرمی ظهر دوشنبه در هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمانشاه که با حضور طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در سالن شهید قلیوند برگزار شد، اظهار کرد: یکی معضلات پیش روی راه‌ها بحث تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مبادی ورودی شهرها است که متأسفانه این امر حریم راه به مخاطره انداخته و منظرآرایی ورودی شهرها را بهم زده است.

وی افزود: شانه سازی، ایجاد شیب شیروانی محورها، زهکشی و حفر کانال‌های طولی، هدایت آب‌های سطحی و مواردی از لحاظ عملیات راهداری زمستانی و انجام وظایف مربوطه نیز چنانچه حریم راه آزاد بماند، می‌تواند برای انجام عملیات‌های متعدد راهداری مؤثر باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه فراهم ساختن مسیری ایمن برای تردد زائران را مهم‌ترین اولویت در بین فعالیت حوزه راهداری برشمرد و تصریح کرد: آشکارسازی، ایمن سازی نقاط پرتگاهی و مستعد حادثه، ارتقای روشنایی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ‌های ایمنی شامل گاردریل، هندریل و نیوجرسی و ایمن سازی تقاطع‌های همسطح از جمله اقداماتی است که با اولویت ویژه در مسیرهای عبوری زائران توسط راهداران استان در حال اجرا است.

کرمی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک پیش بینی شده در شبکه راه‌های استان در ایام پیک سفرهای اربعین، اقدامات راهداری نهایتاً تا ابتدای شهریور ماه تداوم خواهد داشت تا تداخلی در ترافیک راه‌ها ایجاد نشود.

وی در پایان افزود: جانمایی برای استقرار اکیپ گشت راهداری و ترابری در محورهای مواصلاتی از دیگر اقداماتی است که در ایام پیک سفرهای اربعین انجام خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار