امام جمعه یزد:
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه صنعت کشاورزی نیازمند توجه ویژه است گفت: لازم است که مشکل نهاده‌های دامش در کشور هر چه سریع‌تر برگزار شود و به سمت خودکفایی در این حوزه حرکت کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 13 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت طی شدن مسیر کمال در اسلام، اظهار داشت: یادگرفتن مسائل و مفاهیم دینی یکی از مواردی است که باعث شناخت خداوند متعال می‌شود و شناخت خداوند مساوی با شناخت خود آدمی است و شناخت آدمی نیز باعث بهبود زندگی و به کمال رسیدن اهداف می‌شود. 

امام جمعه یزد با بیان اینکه انسان باید در تمام امور زندگی خود برنامه‌ریزی داشته باشد تا به اهداف خود برسد، گفت: نامنظم بودن در برنامه‌ریزی برای معیشت ضربه بزرگی به انسان می‌زند و این عدم برنامه‌ریزی باعث می‌شود که در راستای خودکفایی به ویژه در اقتصاد نتوانیم به درستی عمل کنیم. 

وی افزود: مشکلات اقتصادی و تورم نیز نتیجه برخی از عدم برنامه‌ریزی صحیح و بی‌نظمی‌های اقتصادی است، بنابراین نیاز است در این مورد به درستی تصمیم گرفته شود. 

ناصری ادامه داد: در هر مسیری سختی‌ها و مشکلاتی وجود دارد که برای غلبه بر این سختی‌ها، نیاز است که صبر و تحمل پیشه کرد و موانع موجود در مسیر را با فکر و اندیشه درست از سر راه برداشت. 

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت فکر و اندیشه عنوان کرد: اگر فکر و اندیشه وجود نداشته باشد، هویت درست و مشخص نیز وجود نخواهد داشت بنابراین تفکر از جایگاه ویژه‌ای باید برخوردار باشد. 

وی افزود: تفکر باعث بروز نوآوری و خلاقیت می‌‌شود و خلاقیت نیز می‌تواند راه‌حل‌های ویژه‌ای برای حل مشکلات مطرح کند. 

ناصری با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید با نوآوری و خلاقیت خود مشکلات مرتبط با نهاده‌های دامی را حل کند، گفت: خودکفایی استان‌ها در مورد خوراک دام و طیور یکی از مواردی است که نیاز به همت جدی دارد تا فشار از روی دوش مردم برداشته شود. 

وی افزود: جهاد کشاورزی در این زمینه باید سختی‌ها را به جان بخرد و مشکلات را تحمل کند تا استان یزد نیز در زمینه تامین نهاده های دامی به خودکفایی برسد و برای رسیدن به این مهم نیاز است که جهاد کشاورزی حرکتی جهادی انجام دهد. 

امام جمعه یزد ادامه داد: نیاز است که به کشاورزی همانند صنعت فولاد توجه شود زیرا کشاورزی صنعتی است که با تغذیه و امور مرتبط با معیشت مردم سر و کار دارد. 

سید ابوالفضل وکیلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در یک‌ سال گذشته در حوزه کشاورزی اظهار داشت: در زمینه آب و انرژی به علت شرایط ویژه استان اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است. 

وی افزود: در حوزه امنیت غذایی، بحث تحولی یزد نوین، تولید تیلاپیا به عنوان استان پیشرو در کشور و تولید بذر و نشاء نیز جهاد کشاورزی اقدامات شاخصی در یک‌ سال گذشته انجام داده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: در تولید نهال پسته استان یزد به عنوان استان اول در کشور شناخته شده است و هدف‌گذاری شده تا در زمینه تولید نهال و بذر استان یزد بهتر عمل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار