فرماندار نهاوند:
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: اعتبارات شهرستان نهاوند در سال ۱۴۰۱‌، ۱۷ میلیارد و ۱۶۲ میلیون تومان بوده که ۶۰ درصد این اعتبار تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ 11 June 2023

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: اعتبارات شهرستان نهاوند در سال ۱۴۰۱‌، ۱۷ میلیارد و ۱۶۲ میلیون تومان بوده که ۶۰ درصد این اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش تابناک همدان، ضرغام احمدوند یک‌شنبه ۲۱ خرداد، در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند، اظهار کرد: دولت سیزدهم تمام تلاشی که در مدت یک‌سال و چند ماهه خود را برای اقدامات بزرگی که انجام شده بکار گرفته و اولویت هم با تعیین‌تکلیف اقدامات بر زمین مانده بوده و عمده اعتبارات در سفر ریاست جمهوری نیز به پروژه‌های بالای ۶۰ درصد اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: مجموع اعتبارات شهرستان نهاوند از  محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، ردیف‌های قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و سه درصد نفت و گاز، در مجموع ۱۷میلیارد و ۱۶۲میلیون تومان بوده که تاکنون ۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

احمدوند با بیان اینکه ظرفیت‌ها را با توجه به منابع محدود در استان باید بر جذب اعتبارات ملی قرار داد، افزود: میانگین تخصیص اعتبارات استانی ۶۸ درصد بوده که نهاوند با ۶۰ درصد تخصیص آنطور که انتظار می‌رفته پیش نرفته و ۸ درصد کمتر از میانگین استانی است.

فرماندار نهاوند ادامه داد: تنها ۲۰درصد اعتبارات استانی و باقی ملی است و تخصیص و جذب آن به تلاش مدیر اجرایی بستگی دارد و دستگاه‌ها تا پایان خرداد فرصت جذب اعتبارات اختصاصی را دارند که البته این جدا از اعتبارات سفر ریاست جمهوری است.

وی تاکید کرد: مدیرانی که شامل این موضوع می‌شوند در مهلت باقیمانده نسبت به جذب اعتبارات اقدام و اجازه برگشت اعتبار را ندهند و اعتبار باقیمانده را کامل جذب کنند.

احمدوند یادآور شد: با توجه به اینکه اعتبارات استانی محدود است، برخی هزینه‌ها هم به صورت کارشناسی نشده در شهرستان انجام شده که هزینه اضافه‌ای روی دست شهرستان گذاشته که باید تعیین‌تکلیف شوند.

فرماندار نهاوند اضافه کرد: مسئولینی از جمله وزیر یا مدیران ارشدی که در شهرستان با دعوت نماینده مردم شهرستان در مجلس، حاضر شده و وعده‌هایی هم داده‌اند، با توجه به کمبود فرصت با کمک نماینده جذب اعتبارات مورد نظر را عملی کنند.و

ی در ادامه گفت: فصل گرما آغاز و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ادارات مدنظر باشد و پس از ساعت اداری به موضوع خاموشی انرژی توجه داشته باشند.

احمدوند خاطرنشان کرد: رئیس ادارات موظف هستند که ساعت ۶ در محل کار حضور داشته باشند تا مراجعه مردم هم در ساعت اعلام شده فرهنگ‌سازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار