شهردار کرمانشاه:
شهردار کرمانشاه گفت: پروژه تقاطع سپاه کرمانشاه در حال حاضر ٨۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان تیر ماه به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ 11 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، نادر نوروزی ظهر امروز (یکشنبه) در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های در حال اجرای شهرداری اظهار کرد: خیابان غذا سبب بروز مشکلات ترافیکی شده بود و قطع ارتباط پیاده رو با خیابان بروز حادثه را محتمل می‌کرد.

وی افزود: نخستین اقدام ما تخریب سازه‌های این پیاده راه در اطراف خیابان بود و قرار بر این شد دکه‌های احداث شده به مکان دیگری منتقل شوند.

شهردار کرمانشاه در خصوص پروژه تقاطع سپاه تصریح کرد: روند اجرای این پروژه که بنابر دلایلی تعطیل بوده از آبان ماه آغاز شده و تا کنون ٨۵ درصد پیشرفت فیریکی داشته است و تا پایان تیرماه افتتاح می‌شود.

وی گفت: پل مسیر جنوب به شمال رودخانه قره سو در کمربندی غربی هم در حال احداث است که کارگاه آن تجهیز شده، این بخش یکی از گره‌های ترافیکی کرمانشاه از سمت شمال جغرافیایی به جنوب در نزدیکی تقاطع غیرهمسطح امام حسین (به دلیل کم عرض بودن پل بر روی رودخانه قره سو) است.

به گفته شهردار کرمانشاه تقاطع غیرهمسطح دیگری هم در کمربندی شرقی ایجاد می‌شود، با ایجاد دسترسی بین انتهای خیابان پردیس به کسری هم گره ترافیکی میدان آزادگان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به پروژه‌های زیباسازیِ بافت قدیمی شهر تشریح کرد: سنگفرش کردن میدان انقلاب هم اقدام دیگر شهرداری است، سنگفرش ماندگاری بالایی دارد و در گام بعدی میدان آیت‌الله کاشانی سنگفرش می‌شود.

شهردار کرمانشاه عنوان کرد: بعد از اتمام پروژه‌های مربوط به ترافیک، پیاده راهی بین میدان شهرداری سابق و میدان آیت‌الله کاشانی ایجاد می‌کنیم.

اتمام فاز نخست پروژه قطار سبک شهری کرمانشاه ظرف ٢ سال و نیم آینده

وی در ادامه این بازدید به پروژه قطار سبک شهری هم اشاره کرد و گفت: این پروژه سال‌ها تعطیل بوده و از سال ٩٠ تا ٩٨ هیچ اعتباری به آن داده نشد، از سال ٩٨، ١۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد.

نوروزی عنوان کرد: در سفر رییس جمهور ١٢ هزار میلیارد ریال برای این محل اعتبار در نظر گرفته شد که در طول سه سال پرداخت شود و سال گذشته اولین قسمت پول را دریافت و پروژه را فعال کردیم.

وی گفت: این پروژه را تعدیل کردیم تا با ۴٠ هزار میلیارد ریال اجرا شود و در مجموع ٣۵ تا ۴٠ هزار میلیارد ریال هزینه دارد که ١٢ هزار میلیارد ریال توسط دولت و مابقی هم از طریق پروژه تامین می‌شود.

نوروزی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار از سوی دولت ظرف ٢ سال و نیم آینده فاز اول پروژه قطار سبک شهری تحویل می‌شود.


ایجاد «رینگ ترافیکی» در کرمانشاه از پروژه‌های در حال اجرای شهرداری

شهردار کرمانشاه در ادامه افزود: همه کلانشهر‌ها دارای یک رینگ ترافیکی هستند (مسیری که دراطراف شهر‌ها ایجاد می‌شود و هدف آن کاهش ترافیک قسمت مرکزی شهر و نقل و انتقال در قسمت جانبی است که بار ترافیکی مرکز شهر را کاهش می‌دهد) کرمانشاه فاقد چنین رینگ ترافیکی است.

وی بیان کرد: سال گذشته بخشی از این رینگ در قالب بلوار شهید سرابیان و شهید دایی پور ایجاد شد که در حال حاضر آن را از بلوار شهید دایی پور تا منطقه ملاحسینی و پشت منطقه جعفرآباد ادامه می‌دهیم.

نوروزی به احداث معبری که زیباشهر را به شهرک صادقیه متصل و سبب کاهش بار ترافیکی میدان فردوسی می‌شود، اشاره کرد و گفت: این معبر یک نقطه تقسیم ترافیک در جنوب جغرافیایی شهر کرمانشاه است و با تاسیس آن بار ترافیکی میدان فردوسی کاهش یافته و سبب دسترسی به معبر جانبیِ در حال احداث می‌شود.

وی ادامه داد: اتمام پل میدان سپاه هم سبب تسهیل ترافیکی جنوب به شمال و شمال به جنوب در محور اصلی شهر می‌شود.

شهردار کرمانشاه گفت: در قسمت غربی شهر، معبر شهرک امام خمینی را به سمت شهرک مهدیه داریم که سبب کاهش بار ترافیکی میدان سنجابی و مسیر دولت‌آباد خواهد شد، بهره‌برداری از این مسیر‌ها ترافیک محور‌های مرکزی را کاهش می‌دهند.

وی کاهش بار ترافیکی شهر کرمانشاه را نیازمند ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح بیشتری دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا پل مسیر شمال به جنوب کمربندی غربی در حال احداث است و پل دیگری را هم با توجه به اینکه عرض معابر با میزان تردد ترافیک همخوانی ندارد در اتوبان امام خمینی احداث می‌کنیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری این است که هر نقطه کوچکی از شهر را به یک فضای سبز تبدیل کند و چندین پارک در همین راستا در دست احداث است.

وی گفت: پارک شهرک شهرداری در منطقه پنج و پارک جانبازان در منطقه ۶ که در حال افتتاح است، همچنین پارک‌های جنوبی شهر کرمانشاه از جمله این فضا‌های سبز است.

نوروزی تاکید کرد: انتهای ورودی بلوار الهیه شهرک ولایت واقع شده (با حدود ٢۵ هزار نفر ساکن در این شهرک) که به معبر اصلی الهیه دسترسی نداشتند، این شهرک به وسیله احداث یک بخش به معبر متصل می‌شود، در آینده هم کمربندی غربی از آن نقطه عبور می‌کند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار