مدیرعامل برق منطقه‌ای استان یزد:
مدیرعامل برق منطقه‌ای استان یزد از انجام تعطیلات و تعمیرات صنایع بزرگ یزد در تیر و مرداد خبر داد و این موضوع را در راستای مدیریت مصرف برق در زمان پیک بار دانست.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 11 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد، ابوالفضل اسدی در نشست خبری که صبح امروز با توجه به اوج مصرف در تابستان برگزار شد با اشاره به اینکه پیک مصرف برق از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب است اظهار کرد: نیاز مصرف استان در سال گذشته ۲۰۵۲ مگاوات بوده و امسال در تابستان پیش‌بینی می‌شود به ۲۳۰۰ مگاوات برسد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه برای تامین مصرف برق استان یزد در سال جاری نیاز به افزایش خطوط و پست‌های انتقال و توزیع داریم گفت: افزایش ۱۰۰ درصدی پست مروست و همچنین پست‌های سریزد و پست ۴۰۰ مهرگان و بهادران به مدار بهره‌برداری وارد شد و ظرفیت حداکثری به ۱۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات در خطوط انتقالی ۴ هزار و ۱۰۰ کیلومتر رسید.

اسدی مصرف برق خانگی در استان یزد را ۱۱ درصد عنوان کرد و گفت: طرح پاداش صنایع خانگی از اول خرداد ماه امسال تا پایان شهریور ماه اجرایی می‌شود و برای مصارف زیر ۱۵۰ کیلووات ساعت ۲ هزار تومان پاداش به ازای هر کیلووات ساعت کاهش نسبت به سال گذشته در قبوض برق مشترکین اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای مشترکین کم مصرف سود بیشتری دارد خاطرنشان کرد: مشترکین با مصارف بالاتر از ۱۵۰ کیلووات پاداش کمتر دریافت خواهند کرد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای با اشاره به اینکه مصرف برق صنایع استان ۷۵ درصد است و بیشترین میزان مصرف برق استان را شامل می‌شود گفت: برق واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک که بیش از ۹۰ درصد کل واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور را شامل می‌شوند بدون هیچ محدودیتی تامین خواهد شد.

اسدی تعداد کل صنایع بزرگ کشور را در حدود 300 مورد دانست و گفت: برق مورد نیاز این صنایع مطابق برنامه مدیریت مصرف ابلاغی وزارت نیرو و صمت در دوره تعیین شده تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه مشارکت صنایع بزرگ در مدیریت مصرف به دو صورت انجام می‌شود افزود: یکی از اقداماتی که صنایع در این حوزه انجام می‌دهند، جابجایی بخشی از بار مصرفی از ساعات اوج به ساعات غیر اوج است.

مدیرعامل برق منطقه ای یزد خاطرنشان کرد: همچنین طبق هماهنگی که با صنایع بزرگ انجام دادیم، از اسفند تا خرداد، بیشترین میزان امکان استفاده از برق برای تولید حداکثری انجام گرفت و مقرر شد که تعطیلات و تعمیرات این صنایع در تیر و مرداد انجام شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار