مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه معادن در خراسان رضوی تشکیل هیئت‌های سه جانبه اروپایی، افغانستانی و ایرانی جهت فعالیت در این حوزه است.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 12 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی رسولیان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: یکی از بخش‌های بسیار مهمی که برای سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی برنامه ریزی شده معدن و صنایع وابسته به آن است.

وی تصریح کرد: 44 نوع کانی از مواد مختلف معدنی در خراسان‌رضوی یافت می‌شود که یکی از مهمترین آنها سنگ آهن با خلوص بالایی است که در منطقه سنگان وجود دارد و هم‌اکنون برای ارتقاء بهره‌برداری از آن 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده که بخشی از آن به انجام رسیده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل هماهنگی اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه با مقامات کشور برای اعزام هیئت‌های خارجی به خراسان رضوی تعاملاتی انجام شده، خاطرنشان کرد: هیئت‌های فرانسوی و چینی که اخیرا در خراسان رضوی حضور داشتند ضمن تفاهمات شفاهی برای تجهیز بخش معدن خراسان رضوی نکات مثبتی را ذکر کرده و به همکاری‌های دوجانبه تأکید داشتند.

رسولیان در ارتباط با محورهایی که برای تعامل با هیئت‌های خارجی در خراسان رضوی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از محورهای مهم در این موضوع مشارکت بخش خصوصی داخلی با این هیئت‌ها است، به عبارت دیگر تمام سعی بخش دولتی در این است که گروه‌هایی که از کشورهای دیگر به استان وارد می‌شوند به تنهایی اقدامی نکنند و حتما نمایندگان ایرانی نیز باید یکی از ارکان این تعامل باشند.

وی با اشاره به سفر اخیری که نمایندگان خراسان رضوی به افغانستان داشته‌اند، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در این سفر به آن اشاره شد ظرفیت‌های مشترک دو کشور برای تقویت بخش معدن بوده که می‌توان برای بهبود آن با همکاری کشورهای اروپایی شرکت‌های سه جانبه نیز تشکیل داد.

مدیرکل هماهنگی اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری خراسان رضوی سرمایه گذاری در بخش معدن را یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها در خراسان رضوی دانست و اظهار داشت: در این مورد با توجه به ظرفیتهای استان هیچ محدودیتی برای بخش‌ های داخلی و خارجی در نظر گرفته نشده و اولویت نیز با نوسازی تجهیزات مربوط به این بخش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار