مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تا چند ماه پیش برای طرح اقدام ملی مسکن فقط ۳۰۰ هکتار زمین تامین شده بود اما در یک اقدام جهادی این آمار به سه هزار هکتار رسید.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 11 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مهرداد آهکی» بیان داشت: تامین ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین پس از مذاکره با هزار مالک انجام شده است.

او در خصوص ابعاد این کار گفت: کل شهرستان کرمانشاه ۱۱ هزار هکتار است و در عمل یک چهارم مساحت شهرستان به طرح ملی مسکن اختصاص داده شده است.

آهکی در ادامه تعداد واحدهای در دست اقدام را ۱۳ هزار واحد اعلام کرد و افزود: به زودی ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر را نیز شروع می کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال شاهد به جریان افتادن ساخت و ساز ۴۰ هزار واحد با کیفیت خواهیم بود.

سهمیه کرمانشاه در طرح اقدام ملی مسکن در چهار سال ۱۲۰ هزار واحد است.

در ابتدای فراخوان دولت، ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بودند که بعد از پالایش اولیه ۵۷ هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شدند و در حال تکمیل مدارک خود هستند.

تسهیلات اعطایی به مردم شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان است.

برای دریافت مسکن ملی سه شرط اساسی وجود دارد، متقاضی نباید از سال ۱۳۵۷ یعنی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز زمینی از دولت دریافت کرده باشد، از تسهیلات بانک مسکن استفاده نکرده و همچنین از پنج سال پیش تا به امروز ملکی به نام او ثبت نشده باشد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمیعت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار