بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک خراسان شمالی» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند « صاحبان مشاغل ممتاز و صاحب منصبان در ردیف حذف یارانه ها »، « اختصاص 500میلیون دلار اعتبار برای آبرسانی به روستاها »، « جایگاههای "سی ان جی " باید استاندارد شوند » و... رصدخانه امروز تابناک را تشکیل می دهند.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 12 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

صاحبان مشاغل ممتاز و صاحب منصبان در ردیف حذف یارانه ها

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه سفر به شیروان با بیان اینکه براساس بودجه سال 94 باید یارانه 6میلیون از افراد با درآمد بالای جامعه حذف شود، افزود: صاحبان مشاغل و صنوف ممتاز و صاحب منصبانی همچون معاونان وزرا از افرادی هستند که یارانه آنها قطع خواهد شدو در اجرای این قانون، دقت در شناسایی افراد، فدای سرعت نمی شود.

فیروز آبادی گفت: از حدود یک سال گذشته تاکنون یارانه 2میلیون و 100هزار نفر از افراد با درآمد بالای جامعه پس از بررسی شاخص های درآمد، وسع مالی و امکانات و هزینه ها قطع شده است.

اختصاص 500میلیون دلار اعتبار برای آبرسانی به روستاها

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در حاشیه سفر به شیروان گفت: 500میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها اختصاص یافته، همچنین سهم اعتبار بهسازی روستاها افزایش یافته و سهم معاونت اولی رئیس جمهور هم در این حوزه دو برابر شده است.

تاجگردون همچنین افزود: در بودجه سال 95 هم سهم استان های توسعه نیافته و کمتر برخوردار از اعتبارات ملی، 30 تا 40درصد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی جزء استان های توسعه نیافته اما با ظرفیت و قابلیت های بالاست، گفت: در دو سال گذشته یکی از گزینه های مهم برای توسعه استان ها، اعتبارات ماده 180 بوده و امسال هم در قانون برنامه، سهم 2درصدی این اعتبارات از بودجه کل کشور به 3 درصد افزایش یافته است.

جایگاههای "سی ان جی " باید استاندارد شوند!!!

فهیمه مهمان نواز در گفت‌وگو با تابناک خراسان شمالی گفت: از 25 جایگاه سی ان جی فعال در استان، هفت مورد حاضر به همکاری با اجرای طرح نظارت بر عملکردشان نشدند، 18 مورد توسط کارشناسان این اداره کل و با همکاری شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی و شرکت گاز در شهرستان‌ بررسی و مورد نظارت قرار گرفت و بر اساس این بررسی‌ها، ایمنی تجهیزات تمام جایگاه‌های سی ان جی دچار نقص و ایراد عمده و بحرانی بود و شرایط احراز ایمنی و استاندارد را نداشتند که چهار مورد از این جایگاه‌ها با رفع نواقص، درخواست بازرسی مجدد داده‌اند و مابقی نیز در حال رفع نواقص هستند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی بابیان اینکه ایمنی جایگاه‌های گاز از سال 92 مشمول دریافت مجوز کاربرد علامت استاندارد اجباری شده‌اند اظهار داشت: جایگاه‌های سی ان جی یک پتانسیل خطرآفرین بزرگ در استان محسوب می‌شوند و در صورت رفع نشدن نواقص، اقدام قانونی با همکاری شرکت نفت و نیز شرکت گاز برای قطع انشعاب انجام می‌شود.

شهربازی بجنورد هنوز تعطیل است

شهربازی بجنورد پس از تعطیلی چندین ماهه به علت استاندارد نبودن وسایل بازی، اخیرا حدود یک ماه فعالیت خود را شروع کرد و مجددا پس از بازرسی های به عمل آمده به تعطیلات خود بازگشت و باز هم چشم کودکان این شهر در انتظار استاندارد سازی وسایل بازی و بازگشایی شهربازی می باشد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی درباره ایمنی تجهیزات در شهربازی‌ها گفت: گاهی این اداره کل برای توقیف تجهیزات بازی مورد ملامت قرار گرفت اما باجان انسان نمی‌شود شوخی کرد و تا زمانی که صلاحیت و ایمنی تجهیزات و وسایل بازی محرز نباشد، و تأییدیه ایمنی دریافت نشود، اجازه استفاده و بهره‌برداری از آن داده نمی‌شود.

مهمان نواز افزود: در حال حاضر 5 شهربازی در استان وجود دارد که شهربازی بجنورد ، 4 وسیله غیر استاندارد دارد که در حال رفع نقص فنی می باشد، شهربازی شیروان 6 وسیله غیر استاندارد، تجهیزات شهربازی راز و اسفراین تاییده شده است و همچنین شهربازی آشخانه به دلیل مشکلات به وجود آمده با پیمانکاران هم اکنون تعطیل می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار