رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز از برگزاری جلسه فوق العاده کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در خصوص بررسی نرخ‌های جدید کرایه تاکسی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 26 April 2023

عادل شیشه‌گری با اشاره به افزایش خودجوش کرایه تاکسی‌ها توسط رانندگان بدون تصویب افزایش نرخ کرایه اظهار کرد: سال گذشته شهرداری اهواز بسیار دیر لایحه افزایش نرخ کرایه را در اختیار شورا قرار داد و افزایش نرخ کرایه دیر تصویب شد.

وی افزود: امسال از شهرداری اهواز خواستیم در ابتدای سال لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی را ارائه کند تا در شورا بررسی و نرخ‌های جدید تصویب شوند اما با توجه به اینکه استانداری خوزستان نیز باید نرخ کرایه‌های جدید را تایید می‌کرد، هفته گذشته در شورا در این خصوص بحث شد اما به جمع‌بندی نرسیدیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: مقرر شده است که در جلسه فوق‌العاده کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز در خصوص بررسی نرخ‌های جدید کرایه تاکسی به جمع‌بندی برسیم.

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی به صورت خودجوش توسط راننده‌ها افزود: سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با رانندگان متخلف برخورد می‌کنند و با چندین راننده تاکسی برخورد شده است.

شیشه‌گری بیان کرد: در افزایش نرخ کرایه تاکسی، پارامترهای مختلفی مدنظر قرار می‌گیرد اما هنوز میزان افزایش دقیق آن مشخص نیست. 

وی تصریح کرد: شهر اهواز باید حدود ۱۰ هزار تاکسی داشته باشد که اکنون تنها ۲ هزار تاکسی دارد و ۹۰ درصد این تاکسی‌ها فرسوده هستند یعنی علاوه بر تعداد کم تاکسی‌ها، بیش از ۹۰ درصد تاکسی‌های اهواز فرسوده‌اند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز عنوان کرد: سازمان تاکسیرانی به جد پیگیر نوسازی ناوگان تاکسیرانی است اما با توجه به قیمت بالای تاکسی‌ها بسیاری از رانندگان توان خرید تاکسی را نداشتند که به این دلیل، پیگیری برای دریافت تسهیلات کم بهره به منظور تعویض تاکسی‌ها در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار