مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: سرمازدگی بهاره ۲۶۴ هزار و۴۶۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی این شهرستان در زیر بخش‌های زراعت و باغبانی خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 25 April 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: منصور امیریان سه‌شنبه ۵ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: با کاهش مکرر دما که از ابتدای فروردین تا بیست و سوم فروردین ماه حادث شده است، ۱۰۵۰ هکتار از مزارع و باغ‌های این شهرستان دچار خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی شده است.

او با بیان اینکه بیشترین حجم خسارت ناشی از سرمازدگی مربوط به محصولات گندم و جو در سطح حدود ۶۵۰ هکتار گزارش شده است، عنوان کرد: باغ‌های انگور، بادام، پسته، آلو و هلو و سطوحی از گیاهان دارویی شامل خاکشیر و قدومه نیزتا حدودی از سرما خسارت دیده‌اند.

امیریان خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار هواشناسی درخصوص کاهش دمای هوا و احتمال سرمازدگی باغ‌ها و محصولات زراعی از ابتدای فروردین ماه ضمن اطلاع رسانی به کشاورزان بر لزوم پوشش بیمه اراضی کشاورزی و باغی توسط کشاورزان و باغداران تاکید شد.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز و در مرکز فارس واقع شده و یکی از مهمترین مراکز کشاورزی و باغداری این استان است.

برچسب ها: خسارت ، سرما ، کشاورزی ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار