رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دره شهر:
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دره شهر گفت: با توجه به نظر کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۱ کانون بحرانی در مناطق جنگلی شهرستان دره شهر وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 18 April 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ آرش مزبانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دره شهر بیان داشت: شهرستان دره شهر بدلیل شرایط توپوگرافی خشن و شیب  تند یال های شمالی کبیرکوه بعنوان یکی از بحرانی ترین مناطق در مواقع آتش سوزی بشمار می آید که امکان دسترسی با وسایل نقلیه امکان پذیر نیست.

وی افزود: با توجه به نظر کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری ۱۱  کانون بحرانی در مناطق جنگلی شهرستان دره شهر وجود دارد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دره شهر ادامه داد: با شروع فصل گرما احتمال آتش سوزی های عمدی و سهوی در جنگل و مراتع افزایش می یابد و اجرای این قبیل فعالیت ها به منظور پیشگیری و کاهش میزان خسارت ناشی از آتش سوزی های احتمالی در فصل خشک با توجه افزایش سطح علوفه در مراتع شهرستان ایجاد می شود. 

مزبانی تاکید کرد: علاوه بر ایجاد آتش بر، برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی برای دامداران و عشایر، آموزش چهره به چهره، عقد تفاهم نامه همکاری در اطفاء حریق بین دامداران و عشایر و مجریان در حال اجرا است. 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در راستای پیشگیری از حریق جلسه کمیته اطفاء حریق تشکیل و به دستور فرماندار شهرستان تمامی دستگاه های اجرایی برای مقابله و کنترل حریق در اراضی کشاورزی، جنگلی و مرتعی شهرستان درحالت آماده باش کامل هستند تا در زمان وقوع آتش سوزی بتوانند به موقع وارد عمل شوند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار