اوایل سال ۱۴۰۰ بود که عملیات اجرایی احداث پیست قایقرانی کرمانشاه در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 15 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا نداشتن پیست تخصصی و خشک شدن دریاچه شهربازی به عنوان تنها محل تمرین قایقرانان کرمانشاهی باعث شده بود تا مسئولین وقت ورزش استان برای حل مشکلاتِ این رشته مدال آور دست به اجرای چنین پروژه‌ای بزنند.

سونیا گماری، نازنین رحمانی، صابر نادری، محمدصدیق حشمتیان، علی اجاقی، شهلا بهروزی راد، نادیا تالانک و هانیه بیداد تنها بخشی از قهرمانان کرمانشاهی هستند که سالها با تمرین در دریاچه شهربازی توانسته بودند در ایران نام آور شوند، اما با شیوع بیماری کرونا و خشک شدن این دریاچه راه برای ظهور قهرمانان جدید در قایقرانی کرمانشاه ناهموار شد.

احداث یک پیست استاندارد قایقرانی تا حدودی می توانست مشکلات این رشته مدال آور را در استان حل کند، بنابراین پروژه مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد در ابعاد ۴۰*۵۰ متر و با اعتبار اولیه ۴۵۰ میلیون تومان استارت خورد.

هرچند که مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان در زمان شروع احداث پروژه قول بهره برداری از آن را در مدت چند ماه داده بود، اما پایان نیمه اول این سال تنها پی کنی و حفر استخر، زیرسازی و سنگ چینی آن انجام گرفت.

پروژه پیست قایقرانی کرمانشاه در حالی از حدود هفت ماه پیش کاملا متوقف شده و اعتباری به آن تزریق نشده که این پروژه یکی از نیازهای اساسی ورزشکاران قایقران کرمانشاهی است.

محمدصدیق حشمتیان رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه بااشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی این پروژه، در خصوص ضرورت راه اندازی آن در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: تا زمانی که دریاچه شهربازی کرمانشاه فعال بود، نمایندگان زیادی از این استان در قایقرانی کشور داشتیم، اما پس از تعطیلی دریاچه شهربازی عملا قایقرانی ما هم به شدت سقوط کرد.

وی با بیان اینکه قایقرانان کرمانشاهی با مشکل نداشتن فضای تمرینی مواجه هستند، گفت: در حال حاضر آموزش این رشته را در استخر آزادی انجام می دهیم، درحالیکه فضای استاندارد برای آموزش قایقرانی پیست است.

رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه تاکید کرد: با راه اندازی پیست مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد، برای کسانی که علاقمند به این رشته هستند می توانیم بدون دغدغه  و کاملا استاندارد دوره‌های آموزشی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از آنجایی که این پیست برای رشته کانوپلو احداث شده، بنابراین برای قایقرانان زیر ۲۱ سال هم فضای خوبی برای آموزش و تمرین خواهد بود.

حشمتیان با بیان اینکه قهرمانان قایقرانی کرمانشاه کماکان برای انجام تمرینات خود با مشکل فضا مواجه هستند، گفت: سال گذشته که سراب نیلوفر خشک شد، مجبور بودند برای تمرین با طی کردن مسافت زیادی به سدهای شهرستان های اطراف بروند، اما اکنون که دوباره این سراب پرآب شده، در نظر داریم استارت تمرینات قهرمانان را دوباره در آن بزنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار