سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز کاهش جوجه ریزی در واحدهای تولیدی را عامل اصلی افزایش قیمت گوشت مرغ دانست و گفت: با روند عادی جوجه ریزی در فروردین ماه زمینه افزایش تولید مرغ در اردیبهشت و خرداد ماه فراهم می شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ 11 April 2023

به گزارش «تابناک البرز» داریوش یوسفی افزود: در هفته های اخیر با روند افزایشی قیمت گوشت مرغ در بازار روبرو شده ایم که به علت کاهش جوجه ریزی در بهمن ماه سال گذشته در این فصل امری تقریبا طبیعی به شمار می رود که علاوه بر افزایش قیمت تولید، موجب افزایش قیمت این فراورده در بازار شده است.

وی افزایش قیمت تولید را ناشی از افزایش قیمت نهاده ها، افزایش دستمزد کارگر، کاهش جوجه ریزی، افزایش قیمت حمل و نقل و سربار دانست و اظهار کرد: این روند کاهش جوجه ریزی در سراسر کشور به وجود آمده است به طوریکه حدود ۳۰ درصد جوجه ریزی کاهش داشته است.

ذخیره سازی ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت منجمد مرغ در سردخانه ها

یوسفی به وضعیت ذخیره سازی و عرضه گوشت گرم و منجمد مرغ در بازارها و میادین استان البرز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت منجمد مرغ داخلی در سردخانه های این استان ذخیره سازی شده است.

وی افزود: از ابتدای اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون یک هزار و ۹۰۰ تن گوشت منجمد مرغ در سطح استان توزیع شده که این فراورده به صورت سیار به قیمت هر کیلوگرم ۴۳ هزار تومان و در بازار روزها، مغازه ها و فروشگاه های زنجیره ای به قیمت هر کیلوگرم ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: همچنین هم اکنون روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ تن گوشت گرم مرغ وارد بازار پردیسان کرج (مبدا توزیع) می شود و به همین میزان به صورت غیررسمی وارد بازار البرز می شود.

گرانفروشان جریمه می شوند

یوسفی در ادامه به قیمت عرضه گوشت گرم مرغ در سطح استان اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی وظیفه مدیریت زنجیره از تولید تا مصرف را عهده دارد که بر این اساس بایستی گوشت گرم مرغ در میادین میوه و تره بار به قیمت ۶۶ تا ۶۷ هزار تومان و در مغازه ها به قیمت ۶۸ هزار تومان به فروش برود.

وی افزود: بعضی از مغازه ها که به صورت غیررسمی گوشت را وارد بازار می کنند تا روز گذشته به قیمت هر کیلوگرم ۷۵ هزار تومان به فروش می رساندند که در صورت مشاهده این گونه موارد با آن ها برخورد قانونی و جریمه می شوند.

یوسفی اضافه کرد: طبق برآوردهای به عمل آمده میزان مصرف سرانه استان در روز ۱۹۰ تن می باشدکه با تلاش های کارگروه تنظیم بازار به خصوص شبکه تولید تا مصرف (تولیدکنندگان مرغ کشتارگاه ها شبکه توزیع در اصناف فروشگاه های زنجیره ای) ۴۵ درصد نیاز استان تامین گردیده است.

وی یادآور شد: پیش از این ۱۰ درصد نیاز استان توسط تنظیم بازار تامین می شد که با توجه به شرایط تعطیلات عید و ماه مبارک رمضان در قالب طرح فجر تا فطر حدود ۴۵ درصد نیاز استان توسط این ستاد تامین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار