مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان یزد:
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه بهار بهترین زمان برای مبارزه با آفات پسته است، گفت: باغداران استان نسبت به سمپاشی پسته‌زارها اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ 04 April 2023

مرتضی فتاحی اظهار داشت: در حال حاضر که درختان در مرحله گل‌دهی هستند و گیاه پسته به شکل ارزن است، مهمترین زمان برای مبارزه با آفات پروانه چوبخوار، کرم میوه خوار، کرم کراش (پوست خوار پسته) است.

وی عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های لازم در مناطق و با کمک ایستگاه‌های پیش آگاهی نتایجی که از پایش و رصد شرایط اقلیمی به دست آمده، نشان می‌دهد که اکنون بهترین زمان مبارزه با آفات است.

فتاحی با اشاره به اینکه فرصت طلایی برای مبارزه با آفت فروردین ماه است و اگر این زمان از دست برود، مبارزه شیمیایی بعدی آنچنان کارایی لازم را نخواهد داشت، بیان کرد: سموم در مناطق موجود است و باغداران می‌توانند با مراجعه به داروخانه های گیاه پزشکی در مناطق اقدام به خرید کنند.

مدیر حفظ نبابات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اظهار داشت: اگر جمعیت آفات باغی در حالت طغیانی باشد، حدود ۵۰ درصد از محصولات خسارت می‌بیند و با کنترل این عوامل می توانیم افزایش عملکرد قابل توجهی در واحد سطح داشته باشیم.

وی افزود: باغداران باید توصیه های شبکه مراقبت پیش آگاهی باغات پسته در سراسر استان را جدی بگیرند و با استفاده از سمومی که بر اساس دستورالعمل‌های فنی سازمان حفظ نباتات است، اقدام به مبارزه با این آفات کنند.

فتاحی بیان کرد: ملاک برنامه‌های تولیدی باید در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش بهره وری از نهاده‌های تولید، مثل آب و خاک باشد و کنترل به موقع عوامل خسارت زا می تواند ما را به این هدف برساند و در نهایت شاهد باغات اقتصادی باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار