رئیس مرکز اورژانس یزد از انجام 5 هزار و 396 ماموریت توسط کارشناسان مرکز اورژانس استان یزد در بازه زمانی24 اسفند ماه 1401 لغایت چهاردهم فروردین 1402 (بازه ی زمانی طرح خدمات سلامت نوروز) خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ 04 April 2023

دکتر احمد دهقان اظهار کرد: در ایان عید ۱۱ هزار و پنج تماس تلفنی با سامانه امدادی ۱۱۵ با همکاران واحد مرکز پیام اورژانس استان و تریاژ تلفنی یزد انجام شده و همچنین هزار و ۵۹۹ مورد مشاوره ی فوریت پزشکی توسط کارشناسان تریاژ تلفنی به ثبت رسیده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۹۵۰ ماموریت حادثه ترافیکی با هزار و ۱۹۷ مصدوم انجام شده است که متاسفانه هفت مورد فوت ترافیکی در محل حادثه قبل از رسیدن نیروهای امدادی گزارش و ۹۴۳ مددجو به بیمارستان های استان اعزام شدند.

رئیس مرکز اورژانس یزد گفت: در این بازه زمانی تعداد ۴۱۹ حادثه غیرترافیکی و چهار هزار و ۲۷ مورد فوریت طبی(بیماری) در سامانه ی عملیاتی اورژانس استان به ثبت رسیده است.

دکتر دهقان تصریح کرد: ۲۴ مورد مسمومیت با مونوکسید کربن، ۱۷۳ مورد بیماری قلبی و ۱۶۰ مورد فوریت تنفسی از دیگر ماموریت‌ها  حائز اهمیت اورژانس در روزهای نخستین بهار ۱۴۰۲ در استان بود.

رئیس مرکز اورژانس یزد خاطرنشان کرد: اورژانس استان یزد با ۶۵ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری و جاده‌ای و پنج پایگاه سلامت نوروزی و با در اختیار داشتن۶۲ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورآمبولانس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در خدمت هم استانی ها و مسافرین نوروزی بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار