فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ؛
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام بیان داشت : دبیرخانه پیگیری جنایت جنگی دولت فرانسه و کشورهای اروپایی در قتل عام عمومی ایرانی ها در ۱۹ اسفندماه سال ۱۳۶۳ در مرکز این استان تشکیل شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 01 April 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ سردار شاکرمی افزود : خباثت و جنایات اروپایی ها در بمباران روستای ماربره کاملا مشهود است و ۱۹ اسفند ۶۳ در ایلام و هشت استان کشور به طور همزمان جنایت انسانی صورت می گیرد و صدها نفر مظلومانه در خانه و کاشانه خود در خاک و خون می غلتند، ۱۹ اسفند ۶۳ در روستای ماربره یک نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس شده است.

وی گفت :  تشکیل دبیرخانه پیگیری جنابات جنگی تحت عنوان قتل عام ایرانی ها توسط دولت فرانسه و سایر کشورهای اروپایی در ۱۹ اسفندماه بسیار مهم و ارزشمند در راستای پیگیری خیانت ها و خباثت های دولت فرانسه علیه ملت ایران است.

 سردار شاکرمی ادامه داد : دشمن بعثی با حمایت اروپایی ها، به لحاظ پیروزی های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، بعد از خلع بنی صدر، موفق شدن در جبهه های حق علیه باطل، فاز بمباران و موشک باران نقاط غیر نظامی را در پیش گرفتند که ایلام بارهای بار مورد هدف قرار گرفت و با چشمان خود دیدیم که اروپایی های خبیث و آمریکایی های جنایتکار با همه تجهیزاتی که در اختیار صدام قرار داده بودند چه جنایاتی را با به شهادت رساندن زن ها و کودکان در روستای ماربره شکل دادند.

وی گفت :  استان ایلام نیز مورد حمله در چندین نقطه از جمله ماربره، دهلران، اطراف شهر ایلام مورد حمله قرار گرفت، جمعی از مردم بیگناه در جایی میان یک دره و در یک روستا و جایی که هیچ تشکیلات نظامی هم نبوده است، مورد حمله هواپیماهای سوپراتاندارد و میراژ فرانسوی در اختیار صدام قرار می گیرند، جمیعت غیر نظامی به شهادت می رسد و این یک جنابت بزرگی است که از سوی اروپایی های صورت گرفته است.

سردار شاکرمی ادامه داد : تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی بود انقلابی که تحت تاثیر هیچ یک از ایسم های جهان قرار نداشت و شکل نگرفته بود و ریشه فرهنگ عاشورایی است و امام راحل به مردم اعتماد کردند و این نظام تثبیت شد و محصول تلاش مردم را در بهمن ماه در فرودین ماه برداشت شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار