مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: عرضه محصولات باغی و جالیزی بدون شناسه تولید در داخل و خارج از استان کرمانشاه ممنوع شد.
کد خبر: ۱۰۹۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ 20 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم کیومرث اکبری با اشاره به اینکه محصولات باغی و صادراتی استان باید شناسه تولید را از سامانه سماک دریافت کنند، اظهار داشت: شرط عرضه محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و خارجی داشتن کد شناسه تولید است که این کد از سامانه سماک یا مجوزهای الکترونیکی کشاورزی دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت عنوان کرد: در همین راستا مقرر شده تولیدکنندگان و بهره‌برداران برای محصولات خود کد شناسه دریافت کنند و صدور کد با همکاری سازمان نظام مهندسی و همراهی بخش دولتی کشاورزی انجام می‌شود.

اکبری گفت: از بهره‌برداران محصولات باغی شامل انگور، سیب درختی، خرما، مرکبات و پسته و محصولات جالیزی شامل خیار، گوجه‌فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و کرفس درخواست می‌شود  با کمک نمایندگان سازمان نظام مهندسی نسبت به ثبت نام محصول خود در سامانه سماک اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از پایان شهریور 1402 برای محصولات باغی و جالیزی فاقد شناسه گواهی سلامت یا بهداشت صادر نخواهد شد افزود: عرضه این محصولات منوط به داشتن این کد است و برای محصولات باغی تا پایان اسفند 1401 و برای محصولات جالیزی تا قبل از کشت که نهایتاً اردیبهشت ماه است، فرصت باقی است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تأکید کرد: تولیدکنندگان برای ارتقای سلامت و دریافت کد شناسه نسبت به ثبت‌نام و عقد قرارداد با مسئولان فنی اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار