کد خبر: ۱۰۹۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶ 15 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 26/11/1401 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------
اجرای بیست و سومین مرحله از طرح عملیاتی ظفر در مازندران
سرهنگ سیدموسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از کشف 3 میلیارد و 91میلیون ریالی کالای قاچاق و سرقتی در اجرای بیست و سومین مرحله طرح عملیاتی ظفر در 5 شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدموسی حسینی" با اعلام این خبر، گفت: نظر به تثبیت امنیت و آرامش در سطح استان بعداز اغتشاشات و ناآرامی های اخیر بیست و سومین مرحله از طرح عملیاتی ظفر با بکارگیری 71 تیم عملیاتی و بطور همزمان در پنج شهرستان آمل، سوادکوه، کلاردشت، گلوگاه، نکا و فریدونکنار به اجرا در آمد.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: این طرح بمنظور ارتقای امنیت اجتماعی با دوهدف کلی افزایش احساس امنیت عمومی برای شهروندان و برخورد قاطع با بر هم زنندگان نظم و امنیت بویژه سارقین ، مالخر ،اراذل و اوباش و قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر و محتکرین و اجرای طرح ناظر 2 به اجرا در آمد.
وی افزود: در اجرای این طرح 31 قاچاقچی و عامل افیونی و 21 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع 3 کیلو و 640گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 69 سارق و 7 مالخر و مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی،2 دستگاه خودرو مجموعا به ارزشی بالغ بر 850 میلیون ریال از مخفیگاه های این سارقان کشف شد.
جانشین انتظامی استان مازندران به کشف 11 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و دو قبضه سلاح جنگی در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 6 دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح توقیف شد.
وی همچنین از دستگیری 52 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا 8 تن چوب جنگلی ، 13 هزار و 997 عدد انواع مواد محترقه ، 136 قطعه تجهیزات ماهواره ای، جمعاً به ارزشی بالغ بر 2 میلیارد و 241 میلیون ریال کالای قاچاق از قاچاقچیان کشف شد.
سرهنگ حسینی از اخطار پلمب به30 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح ناظر در این عملیات نیز خبر داد و اذعان داشت: 10 واحد صنفی پلمب و متصدیان آن به مرجع قضائی معرفی شدند .
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به دستگیری 3 مخل نظم و امیت عمومی و کشف 6 قبضه قمه و آلات شرارت از این افراد در این عملیات، از ادامه این طرح در استان خبر داد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.
------------------------------
اجرای عملیات جاده ای در محور هراز
سرهنگ یداله جهان تاب رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعمال محدودیت ترافیکی در محور " هراز" محدوده آب اسک از 30 بهمن ماه تا سوم اسفند ماه به علت عملیات جاده ای خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یداله جهان تاب" با اعلام این خبر، بیان داشت: با توجه به درخواست مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر صدور مجوز عملیات کارگاه جاده ای در محور هراز کیلومتر 64 تا 500 محدوده آب اسک محدودیت های ترافیکی اعمال خواهد شد .
وی با بیان اینکه این محدودیت ها از 30 بهمن ماه الی 3 اسفند اعمال خواهد شد، تصریح کرد: محدودیت های ترافیکی در روزهای یک شنبه ، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 7 صبح تا 17 عصر و روز چهارشنبه از ساعت 7 صبح الی 12 ظهر به غیر از روزهای دارای شرایط جوی خاص خواهد بود.
رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه اجرای این عملیات جاده ای جهت خاکبرداری حریم راه محدوده فلابن و احداث راه دسترسی محدوده آب اسک انجام خواهد شد، اظهار کرد: محور هراز در این مدت مسدود بوده و محور کندوان و فیروزکوه به عنوان مسیر جایگزین خواهند بود.
سرهنگ جهان تاب از رانندگان و سایل نقلیه خواست در زمان اعمال محدودیت با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات راهور پلیس و عوامل راهداری را در اجرای ماموریت یاری کنند.
------------------------------
32 فقره سرقت سیم برق در رامسر
سرهنگ سید موسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری سارقان حرفه ای سیم و کابل برق با 32 فقره سرقت در شهرستان رامسر، تنکابن و عباس آباد خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر اظهار داشت : در پی خبر واصله مبني بر اينکه فردي در حال سرقت کابل برق شبکه شهري در شهرستان رامسر مي باشد، بلافاصله گشت کلانتري به محل اعزام شد.
وی افزود: ماموران با حضور در محل سرقت مشاهده کردند يک دستگاه پژو مشکي رنگ فاقد پلاک جلو در حال متواري شدن بوده که دستور توقف صادر و راننده خودرو اعتنايي به ايست نکرده و از محل متواري شد.
جانشین انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با عنايت به عدم توجه راننده خودروي متواري به دستورات ايست، ماموران با به کار گيري و رعايت قوانين سلاح اقدام به تيراندازي به سمت لاستيک خودرو کردند که در اثر اصابت گلوله به لاستيک جلوي خودرو متوقف و راننده وسرنشين دستگیر شدند.
سرهنگ حسینی در ادامه اظهار داشت: در تحقيق و بازجويي از متهمان مشخص شد که با اجاره ويلا( تحت عنوان زن و شوهر) در شهرهاي مختلف غرب استان بگونه اي که متهمه در داخل خودرو نقش نگهبان و کنترل اوضاع را برعهده داشته و متهم با  قطع کابل، اقدام به سرقت کابل هاي شبکه شهري می کردند.
وی افزود: متهمان در تحقیقات تخصصی به 32 فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان رامسر، تنکابن و عباس آباد اعتراف کردند که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
جانشین انتظامی استان مازندران در پایان با تأکید بر اینکه این  فرماندهی از هیچ تلاشی برای مقابله با سارقان و بالا بردن احساس امنیت در جامعه فروگذار نخواهد کرد از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.#
------------------------------
کشف 14 هزار عدد انواع مواد محترقه در " کلاردشت "
سرهنگ مصطفی اکبرنژاد فرمانده انتظامي شهرستان کلاردشت از کشف تعداد 14 هزار عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز به ارزش 350 میلیون ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"مصطفی اکبرنژاد" در تشریح این خبر گفت: با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتي مبني بر اين که تعدادی از واحد های صنفی اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز مي کنند، بررسي موضوع در دستور کار پليس امنیت عمومی قرار گرفت.
وی بيان داشت: ماموران با انجام کارهاي اطلاعاتي و تحقيقات گسترده موفق به شناسايي واحد های صنفی شده و پس از انجام تعقيب و مراقبت با هماهنگي قضائي از محل بازرسي که تعداد 14 هزار مواد محترقه را کشف کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت ارزش مواد محترقه کشف شده را بالغ بر 350 ميليون برآورد کردند و متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي تحويل داده شده اند.
سرهنگ اکبرنژاد با اشاره به اینکه پلیس با تولید و توزیع کنندگان مواد محترقه و آتش زا برخورد جدی و قانونی می کند، از شهروندان خواست برای پیشگیری از حوادث تلخ ایام آخر سال ،نظارت بر فرزندان خود را جدی بگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.
------------------------------
سرقت 10 میلیاردی رمز ارز در بهشهر
سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ازدستگیری فردی که اقدام به سرقت از کیف پول مجازی یکی از شهروندان به ارزش 10میلیارد ریال کرده بود، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان مبنی بر به سرقت رفتن ‏ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی‌اش،‎‎ پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: بنا بر اظهارات شاکی، پس از ورود به بازار رمز ارزهای دیجیتال، دارایی ارزی وی به ارزش 10 میلیارد ریال از کیف پولش توسط فرد ناشناس به سرقت رفته است.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی و پس از بررسی های لازم متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را دستگیر که در ابتدا منکر هرگونه سرقت ارزی شده ولی با مشاهده مستندات و ادله پلیس به سرقت از کیف پول الکترونیکی به ارزش 10 میلیارد ریال اعتراف کرد.
سرهنگ عنایتی گنجی در خاتمه تاکید کرد: شهروندان عزیز قبل از ورود به بازار رمزارزها، علم و دانش خود را افزایش داده و با مطالعه و تحقیق لازم در این بازار، سرمایه گذاری و به ‌هیچ‌ عنوان اطلاعات محرمانه مانند رمزعبور کیف پول و اطلاعات کاربری خود در صرافی‌ها را در اختیار دیگران قرار ندهند.
------------------------------
کشف بیش از 5 هزار نخ سیگار قاچاق در قائم شهر
سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف 5 هزار و120 نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مهدی خادمی" با اعلام اين خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر نگهداری و فروش سیگار قاچاق در سطح شهرستان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان در یک عملیات پلیسی و پس از انجام هماهنگی های قضائی، در بازرسی از این واحد صنفی موفق به کشف 5 هزار و 120 نخ سیگار قاچاق و 145 عدد قرص های غیر مجاز شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر با اشاره به دستگیری متصدی این واحد صنفی و معرفی وی به مرجع قضائی، افزود: کالای مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شد.
سرهنگ خادمی در پايان با اشاره به استمرار طرح های مبارزه باقاچاق خاطرنشان كرد: پلیس110 آماده دريافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص شناسايي و برخورد با مجرمان است.
------------------------------
باند سارقان کابل برق واحشام در چالوس به دام افتادند
سرهنگ علی اکبر خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری 6سارق و یک مالخر کابل برق واحشام با 16 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر خسروی" در تشریح جزئیات این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق، موتور سیکلت واحشام در سطح شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی یک باند 6 نفره سرقت در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: در یک عملیات ضربتی متهمان دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به 16 فقره سرقت سیم و کابل برق، موتور سیکلت واحشام در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ خسروی از کشف کابل و سیم برق سرقتی، یک دستگاه موتور تریل، دوعدد قیچی کابل بر از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد به همراه مالخر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
------------------------------
کشف موتورسنگین قاچاق دو میلیاردی در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف یک دستگاه موتورسنگین قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"محمود کلوانی" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت قاچاق توسط فردی در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی، افزود: در این راستا ماموران این پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی در بازرسی از محل فعالیت وی یک دستگاه موتورسنگین قاچاق کشف کردند.
 فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ارزش موتورسیکلت کشف شده را بالغ بر دو میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: موتورسیکلت قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
سرهنگ کلوانی در خاتمه با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است،از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اخبار و اطلاعاتی در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .
------------------------------
پایان كار سارق کابل‌های برق در شهرستان سیمرغ
سرهنگ حسین اسدی فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ، گفت: سارق کابل‌هاي برق در شهرستان سیمرغ دستگیر و 12 پرونده سرقت و مقادیر زیادی سیم کابل از مخقیگاه وی نيز كشف شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین اسدی" با اشاره به اینکه سرقت باعث بروز ناامنی در جامعه می‌شود، اظهار داشت: توجه به هشدارها و توصیه‌های انتظامی و رعايت نكات حفاظتي توسط مردم از بروز بسياري از سرقت‌ها جلوگیری می‌کند.
وي در ادامه از وقوع چند فقره سرقت کابل برق در شهرستان سیمرغ طي هفته‌هاي گذشته و پيگيري موضوع توسط پليس خبر داد و گفت: ماموران انتظامی با انجام تحقيقات و استفاده از شگردهای پلیسی یک متهم را در اين پرونده‌ها شناسايي و وی را حین ارتکاب سرقت دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سیمرغ به اعتراف سارق به 12 فقره سرقت كابل برق اشاره كرد و بيان داشت: سارق 32 ساله با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.
سرهنگ اسدی در پايان از شهروندان خواست، ضمن توجه به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------
اجرای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مازندران
سرهنگ محمد محمد پور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از تنوع کشفیات حوزه مبارزه با قاچاق در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ارزش بيش از 75 ميليارد ريال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " محمد محمد پور" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همراه ماموران انتظامی با رصد بانک اطلاعاتی، طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در استان مازندران به مرحله اجرا گذاشتند.
وي افزود: مأموران با تجمیع داده های خبری و اطمينان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگي قضائي به همراه تيمي از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران بيان داشت: ماموران در بازرسي های به عمل آمده تنوع قابل عرضی از کشفیات حوزه های مختلف شامل 300کیلو انواع توتون و تنباکو، 88000 نخ سیگارت، 22دستگاه انواع لوازم خانگی، 400قلم انواع دارو واقلام مصرفی غیرمجاز،170 دئستگاه تجهیزات پزشکی، تعداد یکدستگاه خودور و یکدستگاه موتورسیکلت قاچاق، 129 دستگاه استخراج رمز ارز، 18000عدد مواد محترقه خارجی،17تن آرد قاچاق، 5 تن سایر اقلام کالاهای اساسی، 25تن انواع چوب آلات قاچاق در اجرای طرح را کشف کردند.
سرهنگ محمد پور با اشاره به اينکه در اين رابطه 18 متهم دستگير و 3 دستگاه خودروی سبک توقیف که پرونده ها به مراجع قضائي معرفي شد، اظهار کرد: کليه اموال مکشوفه که ارزش ريالي آن توسط کارشناسان بيش از75 ميليارد ريال برآوردشده بود به سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليکي تحويل داده شد.
------------------------------
دستگیری سارق سابقه دار خودرو در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارقان سابقه دار خودرو با 5 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر، گفت: به دنبال تعدد وقوع سرقت خودرو و قطعات خودرو درسطح شهرستان، موضوع در دستور کار مامورین کلانتری 11 این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با تحقیقات پلیسی صورت گرفته و رصد دوربین های مداربسته سارق خودرو شناسایی که پس اخذ دستور قضایی مامورین، جهت دستگیری اقدام نمودند که سارق به محض مشاهده مامورین در حالی که قصد متواری شدن از محل را داشت با هوشیاری مامورین دستگیر گردید.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: متهم دستگیر شده که دارای سابقه متعدد سرقت نیز بوده است به تعداد 5 فقره سرقت خودرو اعتراف داشته است.
سرهنگ حسن زاده در پایان ضمن تقدیر و قدردانی از همکاری مردم با پلیس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت های 110 تماس حاصل نمایند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار